Permalänk
Medlem

som ally då förmodrar jag;)?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hade ingen aning omvad dom var värda,men jag har sett i chaten i varje storstad att det finns muppar som betalar upp mot 5k för 1(!) flask of sand)..

Säljer du en Flask of Sand för 5k har du blivit grundligt blåst med tank på att det är ett mount.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Säljer du en Flask of Sand för 5k har du blivit grundligt blåst med tank på att det är ett mount.

åfan,där ser man:P,kan ju vara därför jag inte hittade den i alchemy listan då.
trodde det var en alchemy grejj eftersom nästan allt annant har "flask of the" i början;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

åfan,där ser man:P,kan ju vara därför jag inte hittade den i alchemy listan då.
trodde det var en alchemy grejj eftersom nästan allt annant har "flask of the" i början;)

Det är ett mount man bara kan skapa med alchemy.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jupp, Vial of the Sands är ett mount som bara kan skapas med Alchemy. Man får receptet från Archeology men det är ett väldigt ovanligt recept som man kan hitta i Uldum. Det kostar väl ca 30k eller så guld att göra mountet. Det krävs ju 12 Truegold som kostar drygt 1k styck (varierar med vilken server man är på) och även 8 st Sands of Time som man måste köpa för 750 g/st från en vendor i Uldum. Sedan tillkommer ett antal flasks och annat som inte heller är billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jupp, Vial of the Sands är ett mount som bara kan skapas med Alchemy. Man får receptet från Archeology men det är ett väldigt ovanligt recept som man kan hitta i Uldum. Det kostar väl ca 30k eller så guld att göra mountet. Det krävs ju 12 Truegold som kostar drygt 1k styck (varierar med vilken server man är på) och även 8 st Sands of Time som man måste köpa för 750 g/st från en vendor i Uldum. Sedan tillkommer ett antal flasks och annat som inte heller är billigt.

köpa?nej nej nej,jag tar inte den lätta vägen:)
får jag detta reciepe genom archeology så kommer jag inte att köpa dom klara sakerna,inte undra på att de blir svin dyrt;).
flask of wind,flaska of strenght osv är ju jätte enkla att fixa fram matsen till,sen elementium bars som man transmutar kostar ju bara 10g st på min server,4 st behöver man för 1 trugold bar + det andra som man också kan farma(tyckte jag mej läsa på wowhead) så det är ju inga stora pengar där...det enda som kan svida lite är ju det där som man måste köpa för 750g,men det har man ju råd med lätt om flaskorna fortsätter att sälja som dom gör nu:).
sen så har man ju draken och behöver inte göra om det igen,tja,om man inte ska sälja och hålla på,men det tänker jagi nte göra:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

köpa?nej nej nej,jag tar inte den lätta vägen:)
får jag detta reciepe genom archeology så kommer jag inte att köpa dom klara sakerna,inte undra på att de blir svin dyrt;).
flask of wind,flaska of strenght osv är ju jätte enkla att fixa fram matsen till,sen elementium bars som man transmutar kostar ju bara 10g st på min server,4 st behöver man för 1 trugold bar + det andra som man också kan farma(tyckte jag mej läsa på wowhead) så det är ju inga stora pengar där...det enda som kan svida lite är ju det där som man måste köpa för 750g,men det har man ju råd med lätt om flaskorna fortsätter att sälja som dom gör nu:).
sen så har man ju draken och behöver inte göra om det igen,tja,om man inte ska sälja och hålla på,men det tänker jagi nte göra:P

Tja, även om man farmar allt så kan man ju säga att det är en kostnad om man tänker på den uteblivna inkomsten du hade fått om du sålt flasks, truegold osv. Men samma för mig, om jag får receptet kommer jag nog skaffa mountet men jag kommer nog inte köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Tja, även om man farmar allt så kan man ju säga att det är en kostnad om man tänker på den uteblivna inkomsten du hade fått om du sålt flasks, truegold osv. Men samma för mig, om jag får receptet kommer jag nog skaffa mountet men jag kommer nog inte köpa det.

tja,ska man tänka så så kanske;)
men för tillfället så har man så jäkla mycket flaskor på lagret så när man her ut dom på AH så tickar pengar in medans man knåpar på mounten:).
men visst,värdefull gathering time losar man ju.

kikade utav ren nyfikenhet på vad mountet kostade på AH i morse,det fanns 1 kvar och den gick på 14g nått,inte så pjåkigt pris egentligen om man nu går efter det där 30k priset för att köpa alla sakerna:)

men 14k känns ändå jäkligt drygt att behöva punga ut för ett mount(vilkens enda kvalitet som skiljer dom andra mounten åt är att kunna bära en ally),då håller jag mej nog till kråkan i druid formen och sparar pengarna...blir ju som att det är JAG som ska betala 14k för att en ally ska kunna åka snålskjuts på en:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tja,ska man tänka så så kanske;)
men för tillfället så har man så jäkla mycket flaskor på lagret så när man her ut dom på AH så tickar pengar in medans man knåpar på mounten:).
men visst,värdefull gathering time losar man ju.

kikade utav ren nyfikenhet på vad mountet kostade på AH i morse,det fanns 1 kvar och den gick på 14g nått,inte så pjåkigt pris egentligen om man nu går efter det där 30k priset för att köpa alla sakerna:)

men 14k känns ändå jäkligt drygt att behöva punga ut för ett mount(vilkens enda kvalitet som skiljer dom andra mounten åt är att kunna bära en ally),då håller jag mej nog till kråkan i druid formen och sparar pengarna...blir ju som att det är JAG som ska betala 14k för att en ally ska kunna åka snålskjuts på en:P

14K? Skulle köpt direkt med tanke på att bara matsen man köper från vendorn kostar minst 16k (fast då måste man ha hög guild level vilket ingen guild har ännu så i realiteten är det mer).

Eller har jag missat något, droppar matsen någonstans?

Permalänk
Medlem

flask of the wind är verkligen en hit på AH.
lägger ut 5 olika "flask of the" men flask of the winds säljs direkt.
lite drygt eftersom flask of the winds har en mats som typ alla tydligen farmar fltigt och som typ bara finns på 1 litet ställe=/..men men,lätt värt tiden man lägger ner på det:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

flask of the wind är verkligen en hit på AH.
lägger ut 5 olika "flask of the" men flask of the winds säljs direkt.
lite drygt eftersom flask of the winds har en mats som typ alla tydligen farmar fltigt och som typ bara finns på 1 litet ställe=/..men men,lätt värt tiden man lägger ner på det:)

På min server fungerar det tyvärr inte just nu. Själva flasken säljs för 150 guld men matsen som det kostar att skapa dom kostar över 300 guld så för mig får jag mer pengar att sälja herbs och volatile life än att göra flasks och sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

14K? Skulle köpt direkt med tanke på att bara matsen man köper från vendorn kostar minst 16k (fast då måste man ha hög guild level vilket ingen guild har ännu så i realiteten är det mer).

Eller har jag missat något, droppar matsen någonstans?

Hade jag också gjort. Matsen kostar mer än det dubbla.

På vår server såldes den första draken för 200k och numer ligger de på 70k på AH.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

På min server fungerar det tyvärr inte just nu. Själva flasken säljs för 150 guld men matsen som det kostar att skapa dom kostar över 300 guld så för mig får jag mer pengar att sälja herbs och volatile life än att göra flasks och sälja.

300g=/?
det enda jag lägger ut är typ 1g och då är det för flaskorna som jag måste köpa.
själva matsen farmar man ju,inget som man köper.efter 1-3 timmars intensivt farmande så har man tillräckligt med mats för att få en rejäl slant på AH:).
köper man,tja,hehe,då blåser man ju alla vinster:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tid är pengar

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Tid är pengar

nej,inte när matsen som man köper gör så att man går med förlust;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

loggade nyss in och nån rik jäkel hade köpt upp allt man hade lagt ut:D(eller tja,var några andra som också hade köpt)...43 flaskor x 200g....woho,så här mycket pengar har jag aldrig haft i wow förut:D.
för er som har lirat ett tag så är detta kanske ingenting,men för mej är det helt underbart:D

jobbiga nu är ju att börja om farmningen;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

300g=/?
det enda jag lägger ut är typ 1g och då är det för flaskorna som jag måste köpa.
själva matsen farmar man ju,inget som man köper.efter 1-3 timmars intensivt farmande så har man tillräckligt med mats för att få en rejäl slant på AH:).
köper man,tja,hehe,då blåser man ju alla vinster:P

På min server så är priset för en flask of the winds ca 180 guld på AH. Det krävs ju 6 volatile life, 12 Azshara's Veil, 12 whiptail och 1 crystal vial för att göra en sådan flaska. Då får jag följande ekvation:
6 volatile life= 100 guld på AH
12 Azshara's Veil = 130 guld
12 Whiptail = 150 guld
Totalt blir det då 380 guld för att göra en sådan flaska. Om jag istället för att göra min flaska och sälja den för 180 guld på AH så säljer jag 6st volatile life, 12 st azsharas veil och 12 st whiptail till någon annan som behöver dessa mats. Då får jag ju 380 guld för alla mats som jag annars hade använt till att skapa en flaska. Då tjänar jag ju 200 guld mer.

Notera att ovanstående priser är ungefärliga priser vad Auctioneer rapporterar. Det varierar ju lite upp och ner beroende på dag.

Permalänk
Medlem

hmm,ibland undrar jag hur dom som lägger ut saker på AH egentligen tänker.
visst,folk vill vara så billiga som möjligt så att folk köper deras saker,men fattar inte folket att ju mer dom sänker priserna desto mindre tjänar dom själva i längden eftersom resten utav folket då också blir tvungna att sänka priserna och till slut så är man ju nere på löjligt låga priser som man inte tjänar ett dugg på i längden=/.
förstår inte logiken bakom deras tänkande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

visst är det inga större summor men guld som guld.
Dragit in ca 1000g per dag genom att bara sälja leather.

Skinnar samtidigt som man questar så det är ju inge större mängder.
Heavy Savage Leather för ca 70g/st

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

men tänk om alla skulle håla sej vid ett pris,låt säga 200g,och inte tänka "jag ska vara bäst och hålla mej till så låga priser som möjligt",tänk vad mycket gold per dag man skulle tjäna då,för då blir ju köparna tvungna att köpa för dom priserna(om nu efterfrågan är stor)..men nej,dessa mäniskor ska förstöra det hela,förstör för andra och för sej själva..enda som blir glada är väl köparna:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

som ally då förmodrar jag;)?

Har gubbar på båda sidor

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirdonia:

Har gubbar på båda sidor

hoppain på den rätta sidan(horde;)) och boostamej lite då:P
hehe,nejdå...trevligt med clockare på outland:)

vilken guild är du med i på horde sidan då:)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hoppain på den rätta sidan(horde;)) och boostamej lite då:P
hehe,nejdå...trevligt med clockare på outland:)

vilken guild är du med i på horde sidan då:)?

är med i ett 10manna gille som heter Out of Date.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

hmm,förklarar nog varför jag aldrig har sett eller hört talas om er då:P

Visa signatur