Mitt bankkort fungerar inte att köpa gamecard via internet!

Permalänk
Medlem

Mitt bankkort fungerar inte att köpa gamecard via internet!

Tjenare jag kan inte köpa game card via internet (wows hemsida) och nu har jag slösat bort mina 3försök på rätt kod, jag kontrollerade den noga alla 3gånger och även 3sista.

Jag använder mig utav Swedbank Visa kortet, 18års kortet,fungerar detta?

Permalänk
Medlem

Det måste vara kortet med "förhöjda" siffror.
Inte det vit/orangea, det "platta".

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Rekordmedlem

Och du har aktiverat verified by visa? Annars kan du inte onlinehandla, men det bästa är hursomhelst att använda ekort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Tjenare jag kan inte köpa game card via internet (wows hemsida) och nu har jag slösat bort mina 3försök på rätt kod, jag kontrollerade den noga alla 3gånger och även 3sista.

Jag använder mig utav Swedbank Visa kortet, 18års kortet,fungerar detta?

Har ett liknande problem och samma kort. Kortet är anslutet till Verified by Visa. Det som inte fungerar är att sätta wow i prenumeration så betalningen löper på månad efter månad. Men det funkar om man går in på battle.net och köper ett time card där och sen matar in koden manuellt...

Permalänk
Medlem

Man betalar ju inte med sitt eget VISA nummer, Swedbank har ett program (glömt va det heter) som genererar ett nytt "virtuellt" visa kort som ansluts till ditt riktiga.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

Man betalar ju inte med sitt eget VISA nummer, Swedbank har ett program (glömt va det heter) som genererar ett nytt "virtuellt" visa kort som ansluts till ditt riktiga.

eKort.
Du loggar in på internetbanken, laddar ner programet eller gör ett igenom deras hemsida. Ställ in hur mycket pengar och hur länge kortet ska vara giltigt =).
Sparbanken 1826

Permalänk
Medlem

kan vara att det är fuckat om du köper via battle.net ... det funkade skit bra för mig sen helt plötsligt så slutade det funka helt.. så började köpa från blizzard store istället vilket funka skit bra så prova det

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Man ska bara använda ekort allt annat är bara idiotiskt.