KÖP AV DATOR (JA HAR LÄST REGLER)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Icsu@live.se
Registrerad
Dec 2010

KÖP AV DATOR (JA HAR LÄST REGLER)

Tja! Innan jag ens börjar skriva så har jag läst reglerna och ja anser att jag behöver lägga upp en tråd.

Iallafalll så fick jag 6tusen över denna månad så tänkte köpa en Laptop.

Jag ska använda den till att spela (vet att 6tusen kan vara lite då, men men.) Spela, då menar jag: Cs,World of warcraft. Men vill även ha prestanda till att spela mer krävande spel såsom: CoD "Black ops" Need for speed Shift 2 (som släpps första kvartalet 2011 om jag minns rätt)

Letat runt på Pricerunner, men utan resultat då jag inte ens vet vilken typ,märke,tillverkare,grafikkort osv.

Hittade denna dator från MSI: MSI CR620 15,6 tum 1366x768 Intel i3-370M/4GB/500GB/HM55/HDMI/W7HP | Indomo Online AB

Den såg intressant ut för det priset någon annan har jag inte hittat. Därför frågar jag er om hjälp för att inte slänga bort pengarna i sjön då 6tusen är mycket för en svensson knegare.

Färg/typ eller utseende överhuvudtaget spelar ingen roll, bara det är en prestanda dator som klarar att spelas på så är jag nöjd.

Hoppas på bra och seriösa tips.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2008

Grafikkort: Intel HD HM55 kommer du inte kunna spela något på.
Lägg en tusenlapp till och köp: Sony Vaio VPC-EB2S1E/BQ - Inet.se
Där får du bland det bästa i grafikkort för bärbara datorer och en chysst processor etc.
Men förvänta dig inte guld och gröna skogar. Man får fortfarande vad man betalar för

Ps. Undvik gärna capslock i rubriken tack. Och gärna mer informativ. tex. Hjälp med bärbar speldator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Det verkar som om du råkade välja en dator som helt saknar deikerat grafikkort, dvs räkna inte med att kunna spela några nya spel på den modellen.

Här är en lista på de mest prisvärda datorerna för under 6000 kr. Bäst grafikprestanda får du med ett HD 5650, därefter GT 420M och sist GT 325M.

Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen