Söker råd om 13-14,5" med bra batteritid och skaplig prestanda

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2010

Söker råd om 13-14,5" med bra batteritid och skaplig prestanda

Jag letar efter en dator i storleken 13-14,5". Jag kan tänka mig ett pris upp emot 15.000 då jag tittat lite på Apple MacBook Pro - 2,66GHz DC 4GB 320GB DVD±RW 13" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer.

Jag kommer att använda datorn mycket på resande fot och tänkt ha den med vid golfträning och då köra ett svinganalysprogram. Jag tittar på en hel del dvd-filmer och en optisk enhet är ett plus men inget måste då jag i värsta fall kan komplettera med en extern.

Spelande är inget som har högsta prioritet det har jag en PS3a som får stå för. Kommer eventuellt köra några spel som senaste Football Manager och Civilization V.

God batteritid är något jag söker och då gärna ett som klarar av minst 4 timmar vid filmtittande. Har tänkt att byta ut den medföljande hårddisken mot en ssd

Jag har tittat på några modeller i varierande prisklasser då det kanske finns billigare alternativ som skulle klara mina behov med bravur. Jag tänker ha datorn ett par år framöver, så något som precis klarar mina behov idag är inget som är intressant.

Följande har jag sneglat lite på. Har ingen möjlighet att titta på någon av modellerna i någon fysisk butik. Gillar som många andra macbook pros utseende och var lite insnöad på den då jag trodde jag skulle få ett bra pris på den, men så blev det inte. Har tittat lite på HP Envy då den verkar ha en lite "exklusivare" look, något jag kan tänka mig betala en extra slant för.

HP PAVILION ENVY 14-1190 CI7 1.6 4GB/500 14.5" W7HP - Ultimat mobilitet med hög prestanda - Specifikationer
Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
Asus U35JC-RX040V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Asus verkar vara på g att släppa en 14 tummare med matt skärm och 10 timmars battertid. Har dvdspelare och ett hyggligt grafikkort (GT 425M) med optimus. http://www.sweclockers.com/nyhet/13036-asus-slapper-kompakta-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
valdemarsvik
Registrerad
Mar 2010

I7 930@3.8Ghz |ASUS GTX 470|Asus P6X58D PREMIUM|Corsair HX1000W |
3x2GB Corsair 1600MHz | 80GB Intel X-25 M G2,640GB SAMSUNG|R2 FRACT.
BenQ 24" XL2410T 120Hz|Nvidia 3D Vision|QuickCam Pro 9000
https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2004

Någon som hört något releasedatum för U41JF? Det är lite oroväckande att den inte finns listad på Prisjakt än...

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av JoBBi:

Någon som hört något releasedatum för U41JF? Det är lite oroväckande att den inte finns listad på Prisjakt än...

Var inne på mediamarkt och frågade om den och dom sa att dom kunde ta hem den om jag ville köpa den direkt, men dom var inte säkra på att dom skulle ta in den i ordinarie sortiment i just den butiken. Tror att dom ville ha 9 500 kr för den och eftersom jag ville se den rescenserad innan köp så avvaktade jag. Vad gäller tester så verkar notebookcheck i polen ha fått tag i en som håller på att testas.