Permalänk

Köp av riktigt bra speldator

Hej jag har läst reglerna och har sökt runt och kollat men behöver lite expert råd.
Jag kikade först på en stationär Denna eller deras WoW edition Komplett.se

Men då sade frun att hon vill att vi skaffar en bärbar, jag har problem med att lära mig alla processorer och skit med bärbara och kan inte riktigt hitta något likvärdigt eller bättre, Jag vill inte ha en massa skitporgram med min dator, många bärbara har ju sådant. Jag skulle vilja ha tips, bra skärm och en dator som är optimal för spel, den behöver dessutom en rätt så stor hdd eftersom att jag ofta laddar hem filmer och serier osv.

Bör nämnas att den skall klara Starcraft 2 på högsta grafik och även de flesta nya spel som finns. tips?
Jag står helt rådlös här....

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Asus g73 Prisjakt - Kunskap före köp eller MSI gx Prisjakt - Kunskap före köp rena spellaptops det är bara att välja efter plånbok.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Avstängd

Hej,

Har du något riktpris?

Om du vill ha en bärbar som presterar jämnt med den stationära du länkade till så måste du nog lägga ut runt 15000 kr.

Permalänk
Medlem

Detta är en riktigt bra spel dator MSI GX660R - Inet.se

Edit : Såg att nån hade postat den :s

Permalänk

Jag vill ha en dator som presterar MINST lika bra som den jag länkade, det bör noteras att jag 1. Är lite av en motståndare till bärbara speldatorer då jag har svårt att tro att jag får samma upplevelse som på en stationär, med tangentbordet mus osv. har jag rätt eller fel? 2. Detta skulle då bli min första bärbara och jag vill def. INTE bli besviken.
3. jag undrar om man kan koppla en av dessa datorer till tex. min HD TV om jag vill kolla på film?
Nummer 3 är INTE ett måste viktigast är att datorn presterar i spel!

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sway:

Jag vill ha en dator som presterar MINST lika bra som den jag länkade, det bör noteras att jag 1. Är lite av en motståndare till bärbara speldatorer då jag har svårt att tro att jag får samma upplevelse som på en stationär, med tangentbordet mus osv. har jag rätt eller fel? 2. Detta skulle då bli min första bärbara och jag vill def. INTE bli besviken.
3. jag undrar om man kan koppla en av dessa datorer till tex. min HD TV om jag vill kolla på film?
Nummer 3 är INTE ett måste viktigast är att datorn presterar i spel!

Hej,

3. Fungerar med nästan vilken bärbar som helst.

1.2 Så du kan alltså tänka dig lägga ut mer än 15 000 kronor?
(Då 15k~den du länkade till)

1. Det finns bärbara som presterar nästan lika bra som de bästa stationära. Notera att då pratar vi verkligen om släpbara datorer och priser i 20 000 kronors klassen.

1. Det finns såvitt jag vet inga bärbara med "vanliga" tangentbord. Vad gäller musen så är det ju samma som till stationära så jag förstår inte riktigt frågan.

Permalänk

att spela på en bärbar dator är inte bekvämt någonstans.. om du då inte kopplar in extern skärm, tangentbord och mus, men då försvinner ju hela syftet med mobiliteten! jag skulle rekommendera dig att, om pengar finns köp en billigare bärbar till frugan (utgår ifrån att hon inte ska spela) och en stationär speldator till dig! En bärbar med prestanda som en stationär speldator kostar en hel del, och känslan att spela på en bärbar kommer inte i närheten av den på en stationär.

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk

En Asus G73JW-TZ130V, med Quad i7 processor (1.73-2.93GHz) Ett Geforce GTX 460 med 1.5 GB GDDR5 SDRAM-minne. Vidare 6GB-ramminne och en 500 GB Hybridhårddisk (4 GB Flash) - 7200 rpm och en skärm på 17 tum med upplösningen 1920x1080=full HD. Den har allt en vuxen kille/tjej/barn behöver

Bra info om datorn här >>> Komplett.se - ASUS G73JW 17.3" Full HD

Bästa pris(14.211 kr) här >>> Asus G73JW-TZ130V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Mvh Ali3n[B][I]Predator[/I][/B]

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Tack för alla svar, men om jag skulle lägga 10,000 på en stationär så skulle jag alltså få en bättre dator prestanda mässigt än om jag köper en bärbar för 15 ?? Handen på hjärtat om ni fick välja mellan en bärbar och en stationär speldator, vad skulle ni välja?
Idag spelar jag iof. bara Cataclysm , men det är för att "speldatorn" som jag har idag har ett havererat graffe. Känslan är väl ändå inte densamma med en bärbar som en stationär?, jag vet att jag fick svar på den frågan tidigare också men vill gärna ha mer input på den fronten. Frun skall spela spel hon med fö.ö. Men det är typ Sims 3 Och sannolikt Diablo 3 när det kommer.

Om jag köper en bärbar så kommer jag koppla in tgb och mus till den garanterat jag pallar inte bärbara tgb.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

Tack för alla svar, men om jag skulle lägga 10,000 på en stationär så skulle jag alltså få en bättre dator prestanda mässigt än om jag köper en bärbar för 15 ?? Handen på hjärtat om ni fick välja mellan en bärbar och en stationär speldator, vad skulle ni välja?
Idag spelar jag iof. bara Cataclysm , men det är för att "speldatorn" som jag har idag har ett havererat graffe. Känslan är väl ändå inte densamma med en bärbar som en stationär?, jag vet att jag fick svar på den frågan tidigare också men vill gärna ha mer input på den fronten. Frun skall spela spel hon med fö.ö. Men det är typ Sims 3 Och sannolikt Diablo 3 när det kommer.

Om jag köper en bärbar så kommer jag koppla in tgb och mus till den garanterat jag pallar inte bärbara tgb.

Att sitta på en stationär dator för mig innehar en makt känsla i jämförelse med en bärbar. Jag skulle personligen investera på en stationär i dit fall. Vill man ändå ha en bärbar dator för att avkoppla med observera inte spela med, köp en i 4 - 6000 prisklassen.

Tror dock att din fru skulle föredra att spela på bärbara datorn, inte du.

Sen kan det även vara jobbigt att sitta på en 15 tums skärm alternativt 17. Tycker personligen att den 22 tums är perfekt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sway:

Tack för alla svar, men om jag skulle lägga 10,000 på en stationär så skulle jag alltså få en bättre dator prestanda mässigt än om jag köper en bärbar för 15 ?? Handen på hjärtat om ni fick välja mellan en bärbar och en stationär speldator, vad skulle ni välja?
Idag spelar jag iof. bara Cataclysm , men det är för att "speldatorn" som jag har idag har ett havererat graffe. Känslan är väl ändå inte densamma med en bärbar som en stationär?, jag vet att jag fick svar på den frågan tidigare också men vill gärna ha mer input på den fronten. Frun skall spela spel hon med fö.ö. Men det är typ Sims 3 Och sannolikt Diablo 3 när det kommer.

Om jag köper en bärbar så kommer jag koppla in tgb och mus till den garanterat jag pallar inte bärbara tgb.

Jag tror att känslan du pratar om är något man "vänjer" sig vid och inget du bör fundera särskilt mycket över. Däremot så är det korrekt att en bärbar kostar ungefär 5 000 kr mer för samma prestanda.

Jag avråder dig också från att koppla in tangentbord till den bärbara då du hamnar för långt ifrån skärmen.

Permalänk
Medlem

Att köpa en bärbar där främsta syftet är att spela är enligt mig heeeelt galet! I ert fall är en stationär det enda rätta!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köpa en stationär dator för att du får mer prestanda för pengarna, inte lika lätt att få värme problem och du kan uppgradera den i framtiden.

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |