Kodi (XBMC) - Guiden för filmälskare

Permalänk

Operativ: Windows 7 Ultimate Service Pack 1
Kodi Version: Kodi 14.0 Helix
Grafikkort: ATI/AMD HD4670
Drivrutiner: 8.97.100.11-130429a-158498C-ATI (Catalyst Version 13.9)

Jag har lite strul med Kodi som jag blåser ut genom HDMI via min Yamaha RX-V661 till en Epson EH-TW3200 Projektor.
När jag spelar upp filmklipp genom Kodi så är det som att färgerna/kontrasten skiftar i styrka. Trodde först det var något fel med projektorn, hdmi-kabeln eller drivrutinerna. Men när jag startade mitt PS3 så såg jag inget liknande. Så då kunde jag utesluta Projektorn åtminstone. Testade även att köra med samma HDMI-kabel till min laptop och där heller inga problem. Då var HDMI-kabeln utesluten. Sen spelade jag upp filmklipp genom MPC-HC och inte heller där var det några problem. Så det är säkert att säga att det är Kodi som är boven.

Jag har försökt att filma projektorduken, men har bara en OnePlus One utan stativ så det blev lite skakigt.

Här spelas klippet upp i Kodi. Om ni fokuserar på tjejens rosa blomma i håret så ser ni att den skiftar i färg/kontrast hela tiden.

Här spelas samma klipp upp i MPC-HC. Och där ser man inget av kontrastskiftningarna.

[I]Kodis inställningar:[/I]

Settings > Video > Playback:
Adjust diplay refresh rate to match video: Off
Sync Playback to display: off

Settings > System > Video Output
Display Mode: Full Screen #2
Resolution: 1920x1080p
Use a fullscreen rather than true fullscreen: On/Off (spelar ingen roll)
Blank Other Displays: On/Off (spelar ingen roll)

Spelar heller ingen roll om jag Single Monitor på projektorn.

Någon som har upplevt samma problem och har en lösning?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Vad har du för pixelformat på grafikkortet i catalyst settings?
Testa ändra där... Ycbcr 444 är väl lättast att börja med... Medans 422 ligger närmast BD/dvd som är 420...
Men testa lite olika där till en början...

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Synd väldigt tydligt på gröna färger för mig. Hade inga problem innan jag installerade Kodi.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Låter märkligt ju... Man kan ställa in videofärger nånstans i Kodi med, om man kryssar i avancerat vid grafik ut eller vart det va nånstans...
Testa det med kanske...

Permalänk

Har liknande problem, KODI -> HD6990 -> HDMI-kabel -> Bluray 5.1 hemmabio -> HDMI-kabel -> LG 55" LED TV.

Settings > Video > Playback:
Adjust diplay refresh rate to match video: Always
Sync Playback to display: On

Settings > System > Video Output
Display Mode: Full Screen #2
Resolution: 1920x1080p
Use a fullscreen rather than true fullscreen: On
Blank Other Displays: On

Visa signatur

| Cooler Master HAF 912 Plus | Intel Core i5-11400F | Noctua D15 med 3st Noctua A15 140mm | MSI MEG Z590 Torpedo | Corsair Vengeance 2 x 16 GB 3200MHz | PNY GeForce 3070 Ti | 1x Samsung 980 1TB M.2 | 1x Kingston NV1 M.2 2TB | 1x WD Blue SN550 M.2 1TB | DVD Liteon iHAS22-18B iXtreme Burner Max FW | Blu-ray Liteon iHBS112-115 | Cooler Master Silent Pro 1000W | Windows 10 Pro | Samsung P2770H |

Permalänk
Skrivet av sabelström:

Har liknande problem, KODI -> HD6990 -> HDMI-kabel -> Bluray 5.1 hemmabio -> HDMI-kabel -> LG 55" LED TV.

Settings > Video > Playback:
Adjust diplay refresh rate to match video: Always
Sync Playback to display: On

Settings > System > Video Output
Display Mode: Full Screen #2
Resolution: 1920x1080p
Use a fullscreen rather than true fullscreen: On
Blank Other Displays: On

Den bästa versionen hittills är 13,1, vad jag sett i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

Operativ: Windows 7 Ultimate Service Pack 1
Kodi Version: Kodi 14.0 Helix
Grafikkort: ATI/AMD HD4670
Drivrutiner: 8.97.100.11-130429a-158498C-ATI (Catalyst Version 13.9)

Jag har lite strul med Kodi som jag blåser ut genom HDMI via min Yamaha RX-V661 till en Epson EH-TW3200 Projektor.
När jag spelar upp filmklipp genom Kodi så är det som att färgerna/kontrasten skiftar i styrka. Trodde först det var något fel med projektorn, hdmi-kabeln eller drivrutinerna. Men när jag startade mitt PS3 så såg jag inget liknande. Så då kunde jag utesluta Projektorn åtminstone. Testade även att köra med samma HDMI-kabel till min laptop och där heller inga problem. Då var HDMI-kabeln utesluten. Sen spelade jag upp filmklipp genom MPC-HC och inte heller där var det några problem. Så det är säkert att säga att det är Kodi som är boven.

Skrivet av Blaxxor:

Jag har samma problem. Synd väldigt tydligt på gröna färger för mig. Hade inga problem innan jag installerade Kodi.

Skrivet av sabelström:

Har liknande problem, KODI -> HD6990 -> HDMI-kabel -> Bluray 5.1 hemmabio -> HDMI-kabel -> LG 55" LED TV.

Pröva med en 14.1 test build från http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=213108

Innehåller bl.a. https://github.com/xbmc/xbmc/commit/26cff3abd1335a2412483493a...

Citat:

[fixed] DXVA flickering on AMD

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas få Rom Collection Browser som genväg på home screen att funka? Händer inget efter man lagt till en genväg på home screen. Går inte att starta det från favoriter heller. Men att starta från program är inga problem. Kodi 14.0.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Min htpc(Kodi 14) är kopplad till asus n66 routern, och till den har jag en usb hdd med materil på. Efter att ha använt något på hddn, och även om jag stänger av htpc, så fortsätter hddn spinna. Är det någon som har någon aning på lösning på detta?

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolle1:

Min htpc(Kodi 14) är kopplad till asus n66 routern, och till den har jag en usb hdd med materil på. Efter att ha använt något på hddn, och även om jag stänger av htpc, så fortsätter hddn spinna. Är det någon som har någon aning på lösning på detta?

Har du nån flik bland inställningarna till routern som heter usb application, så kan det finnas nåt där.
Annars finns det rätt mycket att läsa om man googlar:
https://vip.asus.com/FORUM/view.aspx?board_id=11&model=RT-N66...

http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=9895

http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=8483

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2725877

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bergmanman:

Operativ: Windows 7 Ultimate Service Pack 1
Kodi Version: Kodi 14.0 Helix
Grafikkort: ATI/AMD HD4670
Drivrutiner: 8.97.100.11-130429a-158498C-ATI (Catalyst Version 13.9)

Jag har lite strul med Kodi som jag blåser ut genom HDMI via min Yamaha RX-V661 till en Epson EH-TW3200 Projektor.
När jag spelar upp filmklipp genom Kodi så är det som att färgerna/kontrasten skiftar i styrka. Trodde först det var något fel med projektorn, hdmi-kabeln eller drivrutinerna. Men när jag startade mitt PS3 så såg jag inget liknande. Så då kunde jag utesluta Projektorn åtminstone. Testade även att köra med samma HDMI-kabel till min laptop och där heller inga problem. Då var HDMI-kabeln utesluten. Sen spelade jag upp filmklipp genom MPC-HC och inte heller där var det några problem. Så det är säkert att säga att det är Kodi som är boven.

Jag har försökt att filma projektorduken, men har bara en OnePlus One utan stativ så det blev lite skakigt.

Här spelas klippet upp i Kodi. Om ni fokuserar på tjejens rosa blomma i håret så ser ni att den skiftar i färg/kontrast hela tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=IPYCWIeDYPs

Här spelas samma klipp upp i MPC-HC. Och där ser man inget av kontrastskiftningarna.
https://www.youtube.com/watch?v=mxQE44JDKOw

[I]Kodis inställningar:[/I]

Settings > Video > Playback:
Adjust diplay refresh rate to match video: Off
Sync Playback to display: off

Settings > System > Video Output
Display Mode: Full Screen #2
Resolution: 1920x1080p
Use a fullscreen rather than true fullscreen: On/Off (spelar ingen roll)
Blank Other Displays: On/Off (spelar ingen roll)

Spelar heller ingen roll om jag Single Monitor på projektorn.

Någon som har upplevt samma problem och har en lösning?

Anledningen till att jag valde bort AMD. Ligger kvar så mycket skräp sedan tjock tv tiden. Enormt mekande.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Kodi 14.1 “Helix” ute nu.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Får testa den senare då, 14.0 hade strul på min Mac Mini. Ljudsynken var urkass och låg framerate (framförallt i 24p mode).

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk

Hur får man aac att fungera i Helix? Uppdaterade i helgen xbmc till Kodi Helix. Nu får jag inget ljud alls när jag spelar upp filer med aac-ljud. Alla andra ljudformat fungerar perfekt.

Jag kör Kodi på en Intel NUC i5 med win8.1 som är kopplad via HDMI till Marantz 6003 förstärkare. Har försökt testa olika inställningar utan resultat.

Vad gör jag för fel? Eller fungerar inte aac-formatet med Helix?

Permalänk
Medlem

Kör Helix 1, openelec 5.0.2. Hänger sig rejält ofta, ibland får jag hardreseta flera gånger för att ens komma in. Har AMD i signaturen. Är det en dålig kombo eller vad är det frågan om??

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något bra remote "app" för windows?
Jag har XBMC Remote i telefonen men skulle vilja ha något liknande för Windows också, helst någon .exe man kan installera då det ska användas på både Win7 & 8

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Någon som vet om det finns något bra remote "app" för windows?
Jag har XBMC Remote i telefonen men skulle vilja ha något liknande för Windows också, helst någon .exe man kan installera då det ska användas på både Win7 & 8

Kassi - Kodi/XBMC Remote Control använder jag mig av när jag inte orkar sträcka mig efter fjärren. Funkar rätt bra.

Jag kör med Chrome tillägget, men finns även som fristående .exe

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Kassi - Kodi/XBMC Remote Control använder jag mig av när jag inte orkar sträcka mig efter fjärren. Funkar rätt bra.

Jag kör med Chrome tillägget, men finns även som fristående .exe

Intressant, denna ska kollas upp, såg att det fans som addon till firefox så blir nog att testa den.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Kassi - Kodi/XBMC Remote Control använder jag mig av när jag inte orkar sträcka mig efter fjärren. Funkar rätt bra.

Jag kör med Chrome tillägget, men finns även som fristående .exe

Hade inte riktigt vad jag önskat, men kanske var jag som beskrev det dåligt också. Visst remoten var bra men finns ju ingen möjlighet att navigera bland mediat(?) T.ex browsa till min musik och starta valfri låt?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kört Kodi 15.0 Isengard alpha 1 ett par dar nu på win7 funkar felfritt hittills

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R6|Moderkort Asus ROG x570f|CPU AMD Ryzen 9 3950x|CPU Kylning Noctua NH-U12S|GPU Gigabyte 2070 super|RAM Corsair 32GB 3200MHz CL16 Vengeance|Ljud Logitech Z906 5.1|Optisk ASUS Intern BW-16D1HT Blu-ray|SSD Corsair Force MP600 1TB|HDD 3st 3TB WD, 3st 4tb Seagate IronWolf |PSU Corsair RM 750w 80+ gold|Skärm Skantic B5512FHD 55"|OS Win 10|Plexpass|Fiber 1000/1000|

Permalänk
Medlem

Har några problem med Kodi 14.1.

Såfort jag startar det så får jag upp en ruta som säger Script failed Titan Media Browser failed. FIXAT

Sen undrar jag om det finns ett skin som är helt anpassat till en PC.

Jag har även lagt till undertext addon som opensubtitles.org och undertexter.se men det kommer inte fram någon text till filmen man försöker se på, vad beror det på?

Har problem med att installera Windows Config från Fusion->Wizard Hub
Står bara Import not found

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Anledningen till att jag valde bort AMD. Ligger kvar så mycket skräp sedan tjock tv tiden. Enormt mekande.

Va pratar du om? AMD funkar ju väldigt bra om inte mycket bättre än Nvidia när det gäller till HTPC. Bättre ljud och bild.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Jag har även lagt till undertext addon som opensubtitles.org och undertexter.se men det kommer inte fram någon text till filmen man försöker se på, vad beror det på?

Du måste fortfarande manuellt söka efter undertexten.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Har några problem med Kodi 14.1.

Såfort jag startar det så får jag upp en ruta som säger Script failed Titan Media Browser failed. FIXAT

Sen undrar jag om det finns ett skin som är helt anpassat till en PC.

Jag har även lagt till undertext addon som opensubtitles.org och undertexter.se men det kommer inte fram någon text till filmen man försöker se på, vad beror det på?

Har problem med att installera Windows Config från Fusion->Wizard Hub
Står bara Import not found

Stor ide att lägga in Undertexter.se, på den skitsidan har det inte kommit upp några nya texter på snart 2 månader.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Har några problem med Kodi 14.1.

Såfort jag startar det så får jag upp en ruta som säger Script failed Titan Media Browser failed. FIXAT

Sen undrar jag om det finns ett skin som är helt anpassat till en PC.

Jag har även lagt till undertext addon som opensubtitles.org och undertexter.se men det kommer inte fram någon text till filmen man försöker se på, vad beror det på?

Har problem med att installera Windows Config från Fusion->Wizard Hub
Står bara Import not found

Bästa är opensubtitles.org och subscene.com (men behöver manuell handpåläggning per film). Även vissa som ligger på opensubtitles.org kopieras över till undertexter.se (har sett ett par även på opensubtitles). Sen har undertexter sämst kvalité (men vissa är okej).

swesub.nu var och är den som var bäst kvalité på (finns viss aktivitet kvar, men inget officiellt längre tyvärr).

Men XBMc har tydligen en egen som är lite smidigare http://kodi.wiki/view/Add-on:XBMC_Subtitles (vet inte hur sync blir mot filmen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Bästa är opensubtitles.org och subscene.com (men behöver manuell handpåläggning per film). Även vissa som ligger på opensubtitles.org kopieras över till undertexter.se (har sett ett par även på opensubtitles). Sen har undertexter sämst kvalité (men vissa är okej).

swesub.nu var och är den som var bäst kvalité på (finns viss aktivitet kvar, men inget officiellt längre tyvärr).

Men XBMc har tydligen en egen som är lite smidigare http://kodi.wiki/view/Add-on:XBMC_Subtitles (vet inte hur sync blir mot filmen).

Okej, lite trist hade varit en snygg finess att den letade upp och ladda ner automatiskt..

Då är det bara Wizard Hub-> Windows configen som inte fungerar som jag vill.

Sen undrar jag om det finns något addon som stremar svenska tv kanaler och typ kanal 6, MTV med antingen Svensk eller Engelsk text. Även intresserad av Discovery kanalen.

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Okej, lite trist hade varit en snygg finess att den letade upp och ladda ner automatiskt..

Då är det bara Wizard Hub-> Windows configen som inte fungerar som jag vill.

Sen undrar jag om det finns något addon som stremar svenska tv kanaler och typ kanal 6, MTV med antingen Svensk eller Engelsk text. Även intresserad av Discovery kanalen.

Grejen är att ha turen i så fall att den hittar en som syncar ihop med filmen (varit med om det nästan varit omöjligt att hitta rätt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Okej, lite trist hade varit en snygg finess att den letade upp och ladda ner automatiskt..

Då är det bara Wizard Hub-> Windows configen som inte fungerar som jag vill.

Sen undrar jag om det finns något addon som stremar svenska tv kanaler och typ kanal 6, MTV med antingen Svensk eller Engelsk text. Även intresserad av Discovery kanalen.

XOT är ett addon som har en drös med playkanaler.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LSD:

Va pratar du om? AMD funkar ju väldigt bra om inte mycket bättre än Nvidia när det gäller till HTPC. Bättre ljud och bild.

Vi tycker kanske olika. Själv föredrar jag HD4600 eller Nvidia. För mycket handpåläggning med AMD med overscan och andra inställningar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)