Permalänk

Ny HTPC med Blu-ray

Goddagens.

Sitter här och funderar på införskaffa en ny HTPC då min nuvarande börjar bli till åren och är lite stor och klumpig.

Jag har kikat på denna:

Jag kommer även att komplettera den med en SSD och minne.

Det enda jag är lite osäker på är Blu-ray spelaren. Tror ni den kommer kunna köra filmer utan några problem och även filmer inköpta i USA? Har en PS3 från USA men jag tänkte att om jag får denna lösning att fungera kan jag ju även köpa filmer här hemma i Sverige istället för att beställa på nätet varje gång jag hittar en film jag vill ha.

Åsikter? Tips på andra lösningar? (Ett krav om ni skulle komma med andra tips är att den förutom BD-spelaren ska ha stöd för .mkv filer, 1080P)

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Skrivet av lordnotan:

Goddagens.

Sitter här och funderar på införskaffa en ny HTPC då min nuvarande börjar bli till åren och är lite stor och klumpig.

Jag har kikat på denna:

Jag kommer även att komplettera den med en SSD och minne.

Det enda jag är lite osäker på är Blu-ray spelaren. Tror ni den kommer kunna köra filmer utan några problem och även filmer inköpta i USA? Har en PS3 från USA men jag tänkte att om jag får denna lösning att fungera kan jag ju även köpa filmer här hemma i Sverige istället för att beställa på nätet varje gång jag hittar en film jag vill ha.

Åsikter? Tips på andra lösningar? (Ett krav om ni skulle komma med andra tips är att den förutom BD-spelaren ska ha stöd för .mkv filer, 1080P)

Många svar du fått

Permalänk
Skrivet av lordnotan:

Goddagens.

Sitter här och funderar på införskaffa en ny HTPC då min nuvarande börjar bli till åren och är lite stor och klumpig.

Jag har kikat på denna:

Jag kommer även att komplettera den med en SSD och minne.

Det enda jag är lite osäker på är Blu-ray spelaren. Tror ni den kommer kunna köra filmer utan några problem och även filmer inköpta i USA? Har en PS3 från USA men jag tänkte att om jag får denna lösning att fungera kan jag ju även köpa filmer här hemma i Sverige istället för att beställa på nätet varje gång jag hittar en film jag vill ha.

Åsikter? Tips på andra lösningar? (Ett krav om ni skulle komma med andra tips är att den förutom BD-spelaren ska ha stöd för .mkv filer, 1080P)

Jag har testat den och kan säga att det inte klarar spela mkv filer 720/1080p från hdd, eller streamade HD videos utan att hacka rejält, alla drivrutiner uppdaterade till senaste osv, osv. Testades dock med Windows 7 installerat, kanske klarar det med något mindre krävande system för HTPC

EDIT: Oj, vad gammal tråden var haha..........

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4