Byta Macbook mot andra bärbar dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2010

Byta Macbook mot andra bärbar dator

Jag har en Macbook unibody (late 2008) med 2 GHz Intel Core 2 Duo, 160 Gb HD och 2GB ram.
Jag skulle vilja sälja den och köpa en ni bärbar dator med bättre HD, mer Ram och bättre prestationer. JAg vill inte ha en mac.
Jag vill ha min dator för att surfa, använda Office (mina studier) och den måste kunna köra photoshop, illustrator och andra grafisk design program utan problem (ingenting krävande dock). Att kunna spela är inte ett måste, men kanske att kunna köra Civ 5 och andra roliga spel är ett plus.

Pris: mellan 5000 och 5500kr.

Kan ni hjälpa mig? För hur mycket kan jag sälja min mac?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Dedalo83:

Jag har en Macbook unibody (late 2008) med 2 GHz Intel Core 2 Duo, 160 Gb HD och 2GB ram.
Jag skulle vilja sälja den och köpa en ni bärbar dator med bättre HD, mer Ram och bättre prestationer. JAg vill inte ha en mac.
Jag vill ha min dator för att surfa, använda Office (mina studier) och den måste kunna köra photoshop, illustrator och andra grafisk design program utan problem (ingenting krävande dock). Att kunna spela är inte ett måste, men kanske att kunna köra Civ 5 och andra roliga spel är ett plus.

Pris: mellan 5000 och 5500kr.

Kan ni hjälpa mig? För hur mycket kan jag sälja min mac?

Kolla om du inte kan hitta likvärdiga annonser på blocket eller tradera eller ebay för att få en prisuppskattning. Vet att det finns en sajt som heter reuseit också som säljer begagnade datorer i bra skick där kan du kanske få prisuppskattning. I allmänhet håller mac datorer sig i pris mycket bättre än pc tack vare hypen runt dom. (Oavsett man förstår sig på varför eller ej så är det så)

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2010

Nu har jag kollat på reuseit och min dator kan ha ett värde på 5000kr. Det är perfekt, eftersom det var det priset som jag ville ha för den. Men Vilken bärbar dator ska jag köpa? Märke? Var ska jag köpa den? Bo i Uppsala.