Frånkopplas från Minecraft hela tiden.

Permalänk
Medlem

Frånkopplas från Minecraft hela tiden.

Hej,

Jag har börjat köra lite Minecraft Multiplayer. Jag disconnectade efter ca. 15 min i början, men nu gör jag det efter 5 sek. Det är bara i Minecraft jag har det här problemet. Jag har inte varit inne på jättemånga servrar, bara Craftersofthebadass.com, Minesville, och minecraft.prox12. Jag har testat att installera om (sju gånger) , och jag har rensat .minecraft/bin mappen så spelet laddade ner nya filer.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Connection lost

Internal exception: java.net.SockerException: Software caused connection abort: recv failed

Det där är felmedelandet jag får. Jag har tillåtit minecraft i brandväggen. Jag har t.o.m. testat att tillåta ALL TCP och UDP, men det funkar fortfarande inte.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Spelet är fortfarande i Alfa och multiplayer delen är minst sagt tveksam när det kommer till stabilitet. Nästa vecka kommer spelet komma in i beta och då Mojang börja fokusera på stabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruku:

Spelet är fortfarande i Alfa och multiplayer delen är minst sagt tveksam när det kommer till stabilitet. Nästa vecka kommer spelet komma in i beta och då Mojang börja fokusera på stabilitet.

Jag vet, men borde det inte vara lika för alla om det är koden som är ostabil? För alla mina polare kan köra utan problem...

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Internal exception: java.net.SocketException: Software caused connection abort: socket write error, ett nytt men liknande felmeddelande. Jag har testat att stänga av routerns brandvägg också. Men det funkade inte...

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa på en annan dator, kan vara någon hårdvara/drivrutins konfiguration den inte gillar. Alternativt om du kör med ett annat nätverkskort än det inbyggda, då kanske du ska testa det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.