Permalänk
Medlem
Skrivet av chazzi:

Kommer det funka som 1 monster till dator (någon form av cluster) eller kommer det vara 2st datorer som sitter ihop rent fysiskt?

det är 2 datorer i ett chassi

Permalänk
Proffsmobbare

Hade gärna velat se lite mer kvalitet i lack, krympslang och något rakare kapningar samt renare linjer av slangdragning.
Även visa plåtar känns förhastade och bara ditkastade, kanske blir en bättre helhet senare?

Men man kan inte bli annat än imponerad när en gammal gigant visar upp sig.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Hade dock föredragit genomskinlig slang (:

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

det är 2 datorer i ett chassi

Fan, hade hoppats på ett monster till dator istället

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Riktigt fett bygge!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4/Athlon II X3 3,2GHz/Corsair TWIN2X 8GB 800MHz/Sparkle Geforce GTX260 216Core/Corsair TX650W/Coolermaster Centurion 534+/Win7 64-Bit

Permalänk
Proffsmoddare

Såja nu är gskill diskarna på plats. Dom krävde inget moddande alls utan det var bara att ta bort klistermärkena så blottades en riktigt nice yta i borstad aluminium exakt som jag ville ha det

Nu vill jag även passa på att ge ett stort tack till företagen vars givmildhet gjorde detta bygget möjligt. Ett speciellt stort tack till Asus som räddade mig mer än en gång

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Moderator
Moderator

Riktigt nice och undangömt, kablarna löper i mellanutrymmet ser det ut som och SSD'n blir nästintill osynlig.

Tack till samma sponsorer från galleriläsarna för övrigt, det är bra reklam för er!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Proffsmoddare

All done

Den röda färgen i vattnet har mattats totalt :/ Detta kan ju inte stämma för nog fan ska färgen hålla mer än en vecka

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Det här har du gjort rikitgt bra! Skit nöjd med resultatet! Lite synd med färgen har mattats :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

måste verkligen säga att detta är en av de finaste datorerna jag sett, good work!

Permalänk

Riktigt Snyggt

Visa signatur

i5 2500k 3.30Ghz | Geforce 260 Gtx | Vegance ddr3 1333mhz 8Gb | Gigabyte Z68X-UD3H-B3|CorsairHx 750W |Cooler Master Elite 334 |

Epost: TobiasJohansson1993@gmail.com

Permalänk
Inaktiv

vackert!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt, synd på färgen bara, annars var det helt underbart bygge.

Visa signatur

Laptop >.>

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10611368']Taken är även att sidorna ska prydas av 2st 24" skärmar...

Lite besviken på att detta inte las till, hade alltid tänkt på o göra en 1on1 station där sidorna är skärmar, mellan är 2 datorer och en eladapter i så det bara kom ut 1 sladd från själva burken,
får jag fråga vrf du tog bort denna idé med skärmarna?

Permalänk
Medlem

Mycket vackert! Måste erkänna att jag var lite skeptisk till fönstrenas utformning ett tag men helheten blev ju kanon. Nu fattas bara att du bjuder över några polare för lite carlsberg och one on one så vi får några in action-bilder också

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snyggt det blev!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rupenbritz:

Lite besviken på att detta inte las till, hade alltid tänkt på o göra en 1on1 station där sidorna är skärmar, mellan är 2 datorer och en eladapter i så det bara kom ut 1 sladd från själva burken,
får jag fråga vrf du tog bort denna idé med skärmarna?

Iden skrotades dels pga att det är extremt trångt i chassit och jag hade inte fått plats med alla kablarna och dels för att det är extremt svårt att få spons på skärmar och jag var inte villig att dra ut bygget i flera veckor för att jaga skärmar.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

fy f*n va bra gjort;) kan inte göra annat än att buga:D

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk

Mycket vackert resultat
Vad väger hela kalaset föresten :)?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett välgjort arbete som håller klass som alltid med dina byggen:) men jag vet inte har kännt att det har varit något i detta bygget som jag inte gillar för ibland blir det, shit vad nice och grymt bygge men när jag kollar igenom bygget är det inte designe och själva chassiet jag blir så förtjust i tyvär.
Utan jag tycker snarare mer är den otroliga kvalitén och tekniken som du innehåller och släpper lös på dina byggen.

Men kan bara säga väll genomfört arbete och nu förtjänar du en lugn och skön fredag kväll med några polare ett antal öl och en riktigt rolig test kväll med datorerna

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem

Solklar 5a. Blev ju riktigt snyggt, och fort gick det!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

F*n vad snyggt bygge ! En solklar 5a

Synd att den röda färgen har mattats lite

Permalänk

Vackert

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10766220']
Den röda färgen i vattnet har mattats totalt :/ Detta kan ju inte stämma för nog fan ska färgen hålla mer än en vecka

En teori, jag kan ha fel:

Du drack upp det rödfärgade vattnet och hällde persikojuicen i datorn.

I övrigt ett riktigt häftigt bygge, ser fram emot att se galleriet med lite bättre bilder.
Jag vet att du är 100% hobbybyggare men om du ville så skulle du säkert kunna ha det som levebröd. Om Alienware kan sälja sitt elände för 45k så borde du kunna sälja dina byggen för minst lika mycket.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

som så många andra har sagt, sjukt snyggt bygge. har lite svårt att se hur stor/liken datorn är på bilden, även om man vet ungefär. Du har ingen bild när man kan se något i förhållande till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10766220']All done

http://img593.imageshack.us/img593/6178/final1vp.jpg

Den röda färgen i vattnet har mattats totalt :/ Detta kan ju inte stämma för nog fan ska färgen hålla mer än en vecka

Testade den blåa färgen och det enda jag fick var en halvsynlig blå nyans som försvann efter en dag.
Måste säga att det blev riktigt bra i slutändan. Nu vill vi bara ha några snygga foton från lite olika vinklar!

Permalänk
Medlem

J*vligt snyggt bygge! Tråkigt med den röda färgen som har blivit orange

Kommer det ett galleri på detta kalaset, isf när?

P.S Tycker att du ska starta eget företag och designa chassin eller hjälpa andra företag och göra typ special edition utgåvor! Kanske drömmer bort lite med det skulle vara nice! XD

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Hm, jag håller faktiskt inte med. Fick inte alls den "wow-känslan" som jag har fått ifrån dina tidigare byggen. Tycker inte alls att den känns färdig!

Permalänk
Medlem

grymt snyggt bygge!

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"