lite hjälp med datorn innan jul! tack?

Permalänk
Medlem

lite hjälp med datorn innan jul! tack?

Hej!
Startade en tråd om detta innan men utan framgång och hoppas att problemet blir löst nu. Känner att jag får ta itu med problemet istället för att låta det vara.
Fallet är att nästan varjegång jag startar får jag bluescreen precis när jag har loggat in. Den provisoriska lösningen till detta var att lägga datorn i vlioläge bara. Men vill ju självklart ha en dator utan trassel;) Andvänt disatanser.
Tacksam för svar!
MVH Eric

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Medlem

vad kommer fram på BS.
oftast står det något med att det är något fel med datorn och windows försöker att åtgärda felet,
följande fil kan vara problemet.....................

mvh David

Permalänk
Medlem

den försvinner ju direkt så man hinner knappt läsa! datorn startar om precis efter också. Strå om jag har typ ny hårdvara installerad typ.

Visa signatur

CM scout - Amd Phenom II 965 Be - Powercolor 5770 - A-data 4 gig 1600mhz - random gammal hårddsik - gigabyte moderkort -
Enkelt och bra!:)

Jag tror inte någon kommer att behöva mer än 512 Kb RAM nånsin./Bill Gates

Permalänk
Medlem

Då har jag ingen aning, tyvärr.
men du kan kolla om allting sitter i?
testa att bara starta med en sticka, annan hårdisk, lyser det rött på moderkortet.
det är några av mina förslag, men som sagt så hög kunskap om datorer har jag inte,

mvh David