Permalänk

Project: Nuclear Media

Tjo alla SweC:are!

Efter att jag "gjort klart" Project: Nuclear Winter så blev jag sugen på att göra nåt mer.
I planeringsstadiet av Nuclear Winter så moddade jag lite lätt på mediaburkens chassiplåt för att testa resultatet. Nu blev det ju inte den idén som användes i slutändan men sidan gjordes klar och sitter nu på mediaburken (Burk Nr2 i signaturen)

Tanken är att ta bort plåten och kantlisten och sätta dit finare list samt plexiglasfönster.
Men ska man se insidan så vill man ju inte att den ser förjävlig ut. Bilder längre ner.

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag vill köra för tema och det är därför jag skapar denna tråd, för att få höra vad ni tycker

Jag kommer att sleeva en del. Inte hela agget denna gången, då jag inte vill bryta garantin på det 2 månader gamla agget. Jag kommer därför köpa ett par förlängningar och sleeva dem istället.
Är sugen på 2 olika färgteman.

*Svart + Blått. Kylflänsarna på mobot är blå. Blå eller vita led fläktar.

*Svart+Orange. Är sugen på Xigmatek XLF-F1253. Riktigt stiliga fläktar. Ev om man ska lacka om kylflänsarna på mobot, det rör sig ändå inte om en högprestanda-burk så kylningen räcker nog till.

Tänkte testa att sleeva med "Djungelapa-sleeve"
De verkar hålla hög kvalité och Stefan är en trevlig kille

Funderar på att införskaffa en CM Hyper 212 Plus och ev. lacka toppen. Eller en Xig Red Scorpion Det kan sluta med en lite mindre kylare som inte tar upp hela lådan också. Den som sitter nu skulle kunna passa

Insidan kommer att lackas sidenmatt svart.
HDD'n hamnar i en Scythe Himuro
Jag kommer nog även ta bort iaf 3.5" buren. Kanske 5.25" också, beroende på hur jag löser placeringen på Himuron.
Den optiska IDE enheten åker ur. (Har en extern DVD brännare till min låda)
Det ska nog kapas upp hål för kabeldragning och göras en låda framför nätagget.

Grafikkortet (GF 7200gs) blir nog utbytt till ett GeForce 8600GT som har svart pcb så det inte ser lika illa ut.

Nuvarande utsida.

Nuvarande insida.

Så vad tror ni?
Kom gärna med tips eller idéer på vad man kan göra av denna låda!

//BG

Permalänk
Medlem

undrar hur det skulle vara med brunt och blått, fast har inte sett det någonstans. Tycker du ska ha mågot med blått då kylflänsaren på moderkortet är det. Kanske blått och orange, vet inte om det skulle passa alls men skulle vara kul med något nytt

Lycka till iaf ska bli kul att följa

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

undrar hur det skulle vara med brunt och blått, fast har inte sett det någonstans. Tycker du ska ha mågot med blått då kylflänsaren på moderkortet är det. Kanske blått och orange, vet inte om det skulle passa alls men skulle vara kul med något nytt

Lycka till iaf ska bli kul att följa

Var lite inne på Orange och Blått ja. Men tycker att de färgerna skär sig lite på nåt vis
Ska grunna lite mer på just den kombon.

Tack

//BG