Möjligt projektarbete, chassi. FEEDBACK tråd

Permalänk
Medlem

Möjligt projektarbete, chassi. FEEDBACK tråd

tjena Swec!

Suttit och skissat upp ett chassi under veckan här.

Vill mest ha feedback atm. Kan komma att bli mitt projektarbete senare

tycks ?

vad kan förbättras ?

vad tror ni om HDD racket ?

Permalänk

projektarbete

Rita en sidoplåt också

Permalänk
Proffsmoddare

Ser najs ut. HDDrack't ser enkelt ut. Kanske lite för placerat i mitten av allt. Jag brukar alltid vilja gömma undan så mycket som möjligt. Kanske använda en mellanvägg över PSU och fram till fläktarna i fronten som delar av chassit? Kanske skulle du på en gång göra att det får plats vattenkylning i botten, kan ha nätagget ställt på högkant och sådant. Någonting jag jag tänkt på om man skulle göra ett scratchbygge. det vore att gå ifrån att sidorna ska vara så |_| raka liksom.. Lite roligare med )_( imho.. Sett framifrån då.

Lite brainstorming sådär på kvällen, lycka till med bygget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ser najs ut. HDDrack't ser enkelt ut. Kanske lite för placerat i mitten av allt. Jag brukar alltid vilja gömma undan så mycket som möjligt. Kanske använda en mellanvägg över PSU och fram till fläktarna i fronten som delar av chassit? Kanske skulle du på en gång göra att det får plats vattenkylning i botten, kan ha nätagget ställt på högkant och sådant. Någonting jag jag tänkt på om man skulle göra ett scratchbygge. det vore att gå ifrån att sidorna ska vara så |_| raka liksom.. Lite roligare med )_( imho.. Sett framifrån då.

Lite brainstorming sådär på kvällen, lycka till med bygget!

Gillar dina idér man

Men som sagt bara på skiss stadiet. HDD racket ska flyttas och ska försöka göra så man kan stoppa in dom i toppen, och flytta ner dvd läsaren. Får komma på någon smart lösning. Vill slippa det klassiska HDD racket som förstör hela chassit

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av flipp3n:

Gillar dina idér man

Men som sagt bara på skiss stadiet. HDD racket ska flyttas och ska försöka göra så man kan stoppa in dom i toppen, och flytta ner dvd läsaren. Får komma på någon smart lösning. Vill slippa det klassiska HDD racket som förstör hela chassit

Det är najs att kunna sådant också. En annan får skissa i huvudet. Det fina med att skissa upp är ju just att man kan som du få lite feedback ifrån communitiet. Låter rätt tufft att ha det i taket! Om du gör sidorna så som jag visade kanske det till och med finns utrymme bakom MB-plåten eller någon annanstans som är mindre vanligt. Kanske kan man ändå fästa dem på hög-kant så att de inte är ivägen. Vet att en kompis till mig har dem vertikalt nästan stående, och jag kommer att ha så på mitt Array R2 bygge i fronten. Kanske inte så smidigt med 3.5" diskar, men det ser lite annorlunda ut. I taket är helt klart en lösning. Kanske skulle du höja taket lite gran så att du kan få in radiator + fläktar mellan taket och moderkortet, för framtiden menar jag. Finns så mycket man kan göra. Titta på olika chassin, på andras scratchbyggen och så letar du inspiration! Det finns otroliga lösningar, bara man tänker lite utanför ramarna. Men jag tror absolut att det här kan bli någonting bra.

Permalänk
Proffsmoddare

Ser nice ut Filiph! Men som sagt, vattenkylning i de där hade varit riktigt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Ser nice ut Filiph! Men som sagt, vattenkylning i de där hade varit riktigt nice!

Yes, men payar du så gör jag det gärna