Permalänk
Proffsmoddare

Idétorka

Hello!

Jag håller just nu på med mitt projekt Cold Winter. Men skulle vilja göra den extra speciell på något sätt, något lite extra. Letade upp min gamla fjärrkontroll Fractal Design Shape och tänkte sätta in ir-mottagaren i chassit. Men de är ju inte så super speciellt.

Någon som har någon idé? Ge gärna feedback på själva bygget också.

MVH Johan

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Fint bygge, det är väl ingen dum ide att sätta in ir mottagaren i fronten?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hawkeye01:

Fint bygge, det är väl ingen dum ide att sätta in ir mottagaren i fronten?

Jo men skulle vilja göra något lite extra. Något nytt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Spraymåla moderkortet osv. vitt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av voro12:

Spraymåla moderkortet osv. vitt

Har funderat på de!

Men de är ju fortfarande redan gjort. Skulle vilja hitta på något riktigt eget, fast nu när jag frågar här på SweC blir de ju inte mitt eget men ja. Något riktigt annorlunda.

Letar efter inspiration!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

plexiglas fönster frostat motivmålat moderkort Nätag i plexi

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av memoryofrage:

plexiglas fönster frostat motivmålat moderkort Nätag i plexi

Hela chassit är ju typ plexi så hänger inte riktigt med. Moderkortet kommer kanske målas vitt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Hedersmedlem

Galleriet verkar ha försvunnit eller något, jag kan iallafall inte kolla in det..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare

Dolde de pga av att de kommer ta lite tid att vara färdig. Tycker de är roligare att lägga upp galleri när de är färdigt. Gjorde en bygglogg här istället.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag menar att de sprejar plixiglas med fråst färg byter ut nätaggregatets stål boddy mot plexi

Permalänk
Hedersmedlem

Kollat igenom byggloggen nu, och jag måste säga att det är alldeles för sent för att kunna göra något mer "unikt" av den i ett såhär sent skede
Den är redan unik som den är, med tanke på plexiglasets form och det.

Det enda som finns kvar nu är ju småmoddar för att få allting perfekt.

(Som att flytta eller skippa lysrören )

Måla om moderkortet är väl en tuff detalj med, som väldigt få faktiskt gör. Kanske måla någon häftig logga på framsidan med?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare

Jo har funderat på de med lysrören jag med, får se hur jag löser det. De med att måla moderkortet kanske inte blir av, har precis fått hem ett mini-itx kort jag tänkte sätta i och vill inte slänga bort garantin de första jag gör genom att måla de.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC