Permalänk
Medlem

Skarva RCA-kablar

Tjena Sweclockers.

Jag tänkte kolla ifall det är någon här som har lust att hjälpa mig med att skarva RCA-kablar, för jag har försökt själv, och ibland faktiskt fått det att funka men då har det bara kommit ljud från höger osv och inte låtit bra.

Här är en bild på hur dom ser ut skarvade:

Dålig kamera men försökte förtydliga med fylla i färgerna på kablarna.

Jag är urusel på att koppla kablar och ber därför om hjälp. Jag har försökt koppla gul till gul, blå till vit, men har inte funkat.

Tack i förhand
Mvh

Permalänk
Medlem

Färgerna spelar ingen roll, det som kan hända är att höger och vänster blir omkastade, se upp så att inte skärmen kortsluts mot mittledaren när du skarvar.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Färgerna spelar ingen roll, det som kan hända är att höger och vänster blir omkastade, se upp så att inte skärmen kortsluts mot mittledaren när du skarvar.

Det är alltså en AUX-kabel (tror jag det heter?), alltså ingen skärm utan bara ljudet. Och det gör mig inte så mycket om höger blir vänster, vänster blir höger osv, men mitt problem är ju att det inte funkar alls. Kablarna funkar är jag helt säker på, men vet inte hur de ska kopplas bara.

Permalänk
Medlem

Skärmarna ska kopplas ihop med varandra, och innerledaren i mittten med andra innerledaren.

Däremot så kan det bli ett problem att bara koppla ihop då själva skarvlängden inte blir skärmad vilket kan ställa till det, helst så vill du ju ha allt skärmat speciellt lågsignal som RCA.