Bärbar till 10-årig dotter?

Permalänk
Medlem

Bärbar till 10-årig dotter?

Dottern vill ha ny dator. Hon vill inte ha för liten skärm och inte för klumpig dator. . . Följande har vi kommit fran till:

- 13-14 tums skärm
- Skall klara Sims 3
- Maxpris 7000 kr, gärna billigare
- Snygg design, helst vit, röd eller rosa

Vad finns det för bra förslag?

Permalänk
Medlem

System Requirements - The Game - Community - The Sims 3
där har du system requirements för the sims 3 i alla fall.. är inte väldigt bra på bärbara datorer, men tror att Acer, HP och Asus ska vara bra..

Visa signatur

[ Razer Mamba | Razer Black Widow | Steelseries Siberia V2 | Razer Scarab BF3 ]

[CM HAF X | P6T Deluxe V2 | Corsair HX 850w | CPU: i7 930 + Corsair H50 | Corsair XMS3 3x2GB | Gigabyte GTX460 SOC | OCZ agility 3 120gb | WD 500Gb | WD 2tb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnil1:

Dottern vill ha ny dator. Hon vill inte ha för liten skärm och inte för klumpig dator. . . Följande har vi kommit fran till:

- 13-14 tums skärm
- Skall klara Sims 3
- Maxpris 7000 kr, gärna billigare
- Snygg design, helst vit, röd eller rosa

Vad finns det för bra förslag?

du kan nog köpa vad hon tycker är snyggast i prisklassen . min lillasyster är också 10 och spelar sims 3 på en 4 år gammal laptop som kostade runt 6000 då

Permalänk

LENOVO THINKPAD EDGE C2D 1.3 2GB/250 13.3" W7HP RED - Ultraportabel dator i snygg design till kanonpris! - Produktinformation

-400 kr rabatt som det står om i produktbeskrivningen.
Lenovo thinkpad kommer nog att hålla några år och den har spillskyddat tangentbord.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att en 10åring inte ska ha en laptop? Men visst, jag ska inte komma här och vara moralkärring.

ACER ASPIRE 5741G CI5 2.26 4GB/500 HD5470 15.6" W7HP - Kanonpris på bärbar Acer med Core i5 och Radeon HD 5470 - Produktinformation

Snygg vet jag inte men de är i alla fall ingen C2D under skalet.

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

LENOVO THINKPAD EDGE C2D 1.3 2GB/250 13.3" W7HP RED - Ultraportabel dator i snygg design till kanonpris! - Produktinformation

-400 kr rabatt som det står om i produktbeskrivningen.
Lenovo thinkpad kommer nog att hålla några år och den har spillskyddat tangentbord.

Kör på denna datorn, helt klart.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnil1:

Dottern vill ha ny dator. Hon vill inte ha för liten skärm och inte för klumpig dator. . . Följande har vi kommit fran till:

- 13-14 tums skärm
- Skall klara Sims 3
- Maxpris 7000 kr, gärna billigare
- Snygg design, helst vit, röd eller rosa

Vad finns det för bra förslag?

här en grym dator för 7000:- PC ACER Aspire TimelineX 13,3"<br>(LX.PY402.005) inom PC. Acer Aspire TimelineX 3820T-354G50n <br>Processor: Core i3 350M / 2

Permalänk
Medlem

Tack för bra tips,TimelineX verkar vara en kanondator men svart fungerar inte för henne tyvärr.

Just nu lutar det åt ASUS U35JC-RX040V Julkalender (så långt lager räcker) - Alina System AB . Är det ett bra val tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnil1:

Tack för bra tips,TimelineX verkar vara en kanondator men svart fungerar inte för henne tyvärr.

Just nu lutar det åt ASUS U35JC-RX040V Julkalender (så långt lager räcker) - Alina System AB . Är det ett bra val tror ni?

den blir nog bra om hon bara vill spela några spel som sims