Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

GLHF! Sweclockers är verkligen ett forum man ska hålla sig vän med om man säljer elektronik.

Hahah word! Frågar du mig så har dom klantat sig ganska hårt nu
blir nog inte många produkter såld för dom till några sweclockers användare skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Äh, ni hör ju att det går bra för dem:
"Ett meddelande till alla kunder som har lagt sina beställningar och som inte har fått de.
Vi har pga julruschen inte kunnat besvara era mail och vissa fall telefon-samtalen.
Vi kommer att skeppa iväg de flesta produkterna imorgon bitti ifrån Paris tack vare extra insatta resurser.
Vi ber om ursäkt, men vi hade helt enkelt inte räknat med att det skulle komma in så många mail/beställningar.
/Televaruhuset"

Permalänk
Medlem

Ett meddelande till alla kunder som har lagt sina beställningar och som inte har fått de.
Vi har pga julruschen inte kunnat besvara era mail och vissa fall telefon-samtalen.
Vi kommer att skeppa iväg de flesta produkterna imorgon bitti ifrån Paris tack vare extra insatta resurser.
Vi ber om ursäkt, men vi hade helt enkelt inte räknat med att det skulle komma in så många mail/beställningar.
/Televaruhuset
Haha, förvånande?

edit: För sent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vad skulle denna artikeln och artikeln som häranleder saken ha något med saken om att Sverige inte skulle vara ett fritt land.

Tror han syftar på faktumet att de går att polisanmäla åsikter/diskussioner om ett (i detta fallet) företag. Detta får våran rätt till yttrandefrihet att framstå som lite blek..

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Intel i5 9770K | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | Corsair RM 850 80+ | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD 2 TB

Permalänk

1. ta kritiken och lova bättring
2. börja böla som en 5-åring och hota med polisanmälan

vilket ger bäst pr? idioter...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Om man känner sig träffad så är det enklaste försvaret en motattack... Har dock inte läst tråden, får ta och göra det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Bevisar ju hur "seriösa" de är, skulle aldrig köpt av en butik med sådan attityd!

Permalänk
Medlem

Detta hade kanske fungerat i Storbritanniens uppfuckade rättssystem rörande förtal men aldrig i Sverige. Oavsett om ni är seriösa eller inte, dra nått gammalt över er Televaruhuset.
Ska man blåsa folk på pengar genom en oseriös sida tycker jag f.ö att man får anstränga sig lite mer med att åtminstone framstå som seriösa. Jag tänker på det som representanter från företaget skriver i forumet. Kom igen..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Poiarn:

Tror han syftar på faktumet att de går att polisanmäla åsikter/diskussioner om ett (i detta fallet) företag. Detta får våran rätt till yttrandefrihet att framstå som lite blek..

Du kan polisanmäla precis vad som helst, att det snöar idag exempelvis. Sen om polis/åklagare bryr sig om att ta upp din anmälan är en annan fråga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hahaha, så oväntat (eller inte) att dra till med "rasist" helt utan anledning.

Det är bra att forum som denna finns så att stolpskott som Televaruhuset blir avslöjade på en gång. En firma som startas lite lagom före jul och drivs av en a**b som påstår sig skicka varorna från Paris (se ursäkterna för försenade leveranser på hemsidan)....

Nån annan som känner hur det luktar "kameraexperten" här? http://www.sweclockers.com/nyhet/12994-fangelse-for-kameraexp... Fast de var iallafall smarta nog att använda en etablerad firma.

p.s. man kan inte förtala en juridisk person (firma). Televaruhuset är *bort* <- helt lagligt eftersom man som sagt var inte kan förtala en juridisk person.

Otrevlig kommentar borttagen, även om jag vet att det bara var ett exempel.
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

På vilket sätt är detta Sweclockers fel?

Eller hur?

Hur ska Swec kunna hjälpa vad dess medlemmar skriver? Dom skriver inget som strider mot forumets regler :)...

Han kommer ialf att förlora och få pröjsa rättegången m.m Sen skämmas ännu mera xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Hoppas jag inte blir kallad för rasist nu.

Men jag tror Televaruhuset kommer gå i konkurs inom kort.

Permalänk

haha dagens skratt

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poiarn:

Tror han syftar på faktumet att de går att polisanmäla åsikter/diskussioner om ett (i detta fallet) företag. Detta får våran rätt till yttrandefrihet att framstå som lite blek..

Du kan polisanmäla din grannes katt om du vill, det inskränker inte på någon rättighet. I detta fall kommer anmälan att avskrivas på en gång med rutan "ej brott" ikryssad. Så du kan känna dig helt lugn. Polisen får inte neka att ta upp en anmälan, även om det är uppenbara tokerier och inte ens ett brott som anmäls. Finns folk som anmäler utomjordingar. Man kan som sagt inte förtala företag i lagens mening. Hindra en anmälan om det kan man inte heller.

För övrigt dagens popcorn-tråd, mysigt.

Edit: Andreas D var lite före...

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Kom precis hem och vilket gött skratt man fick!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Att dom kalla en rasse var ju kanske inte så oväntat, inget illa mott invandrare, men har träffat många som kallat mig rasse bara för att jag inte sagt som dom tycker..

Låt televaruhuset anmäla sen skulle jag göra en mottanmälan för förtal bara så ska vi se om han inte skiter lite knäck sen

Permalänk
Medlem

Haha så löjligt, men, deras förlust, detta åtal kommer läggas ner och "Televaruhuset" är de som förlorar på detta.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

någon som märkt att alla användare som lämnat god respons på prisjakt har inte betygsatt något annat förutom denna hemsida?
edit: stavfel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tror polisen har annat för sig som att fånga terror bombare istället. GL Televaruhuset.

Permalänk
Medlem

Haha, har snubben hört talas om yttrandefrihet? ^^

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TroNi:

Haha! Han är rolig den där!

Ska vi kanske anmäla honom för att bryta mot reglerna?
§ 10 Användare
Användarkonton är personliga och får inte säljas eller överlåtas. En fysisk person får inte registrera mer än ett användarkonto och det är inte tillåtet att registrera ett nytt om det gamla blir avstängt.

Kanske blir svårt att bevisa, men ungefär lika lätt som för honom.

Att bryta Sweclockers forumregler är inte att bryta mot svensk lag

Vad jag var det ingen i tråden som sagt att företaget är dålig och blåser folk utan det handlade mest om spekulationer.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Detta var dagens asgarv. Har aldrig hört talats om sajten förut men inte fan blir man intresserad av att spendera ett öre där när de muppar till sig på detta vis.

Permalänk
Medlem

Haha, nu har jag kollat runt lite mer. Detta är kopplat till förra årets misslyckade försök med "pcvaruhuset".

Varningsklockorna ringer riktigt högt...

Permalänk
Medlem

Har väntat så länge på något sånt här!

Det finns många personligheter på alla stora forum, alltid finns någon mindre begåvad som ger sig på en sån här utflykt.. Var bara en tidsfråga innan jag skulle få uppleva det här på Sweclockers. Kan bara skratta åt det, tycker det är grymt onödigt.

Permalänk
Hedersmedlem

hahaha nollor

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

till televaruhusets försvar kan jag säga att "rasist" idag har ganska oklar betydelse och används ofta mot systemkritiker, inläggen som skrevs var kritiska till talevaruhuset vilket dvs ett form av system, därför är dessa inlägg rasistiska och där med olagliga, en moderator har därför skyldighet att avlägsna dessa kritiska inlägg då de strider mot svensk lag. dess utom så kan nästan vad som helst klassas som ett system och då det skrivs väldigt många kritiska inlägg om olika saker blir därför sweclockers som sida olaglig.

till televaruhuset: det finns bättre sätt att göra reklam för sig..
ni har genom detta bevisat att det låg rätt mycket i den kritik som framfördes emot er.
..tex att man har en tävling där priset är 2 st intel SSD g3 på 120GB styck med tanke på att ni lär åka på alla rättegångskostnader etc.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Haha, va faaan!!!? Vi deltar ju i ett diskussionsforum där man inte helt oväntat diskuterar. Man får ju helt utan juridiska konsekvenser diskutera med andra medlemmar angående ett visst företags trovärdighet. Ägaren måste ju känna sig som en mycket lyckad person när han blir hatad av Sveriges största datorrelaterade forum, när han försöker sälja datordelar. Hahahaha!

Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

till televaruhusets försvar kan jag säga att "rasist" idag har ganska oklar betydelse och används ofta mot systemkritiker, inläggen som skrevs var kritiska till talevaruhuset vilket dvs ett form av system, därför är dessa inlägg rasistiska och där med olagliga, en moderator har därför skyldighet att avlägsna dessa kritiska inlägg då de strider mot svensk lag.

Hahahha, du borde bli stand-up komiker.

Permalänk
Medlem

När jag såg thumbnailen på hemsidan så tänkte jag "Inte kan väl den vara sååå dålig?" Men bara i kategorilistan är det tre felskrivningar. >.<

Visa signatur

forget your antec 900 pulling hair and dust into your case, those things would pull the whole cat in.
-92rs25th @ youtube
http://www.youtube.com/watch?v=SCGJ42w02EU&feature=related

Permalänk
Medlem

Jag tror att Televaruhuset försöker använda omvänd psykologi. Förvirrad blir man i varje fall.