Permalänk
Medlem

pwr-led, hd-led osv

Hej

Jag stoppade i lite nya saker i en gammal HP-låda och när allting var inkopplat märkte jag att Hp såklart inte har delat på alla de där små smala sladdarna man behöver för att kunna starta, reseta och att lampan ska lysa när den arbetar osv.

Så nu undrar jag om man kan koppla in dessa sladdar till egna separerade kontakter? Om det går att köpa eller något liknande, har provat att googla men vet knappt vad jag ska söka efter så det har ju inte gått så bra.

tacksam för svar! //Johan

Permalänk
Rekordmedlem

Det brukar gå att pilla loss kontakterna ur plastbiten som håller ihop dem, då kan du trycka dit dem på vilka stift du vill.

Permalänk
Medlem

Men man kan inte köpa nya plastbitar?

Borde det inte fungera att klippa av dessa hd-led osv ifrån ett gammal chassie och sedan skarva dem mitt på tråden istället eller är det lättare att dra upp tråden ur plastbitarna?

Permalänk
Medlem

led

Skrivet av ixon:

Men man kan inte köpa nya plastbitar?

Borde det inte fungera att klippa av dessa hd-led osv ifrån ett gammal chassie och sedan skarva dem mitt på tråden istället eller är det lättare att dra upp tråden ur plastbitarna?

Tjena!
Lyssna på mrqaffe, det han föreslår är både enkelt och gratis, mer jobb och klabb med din ide.
P-V