Permalänk
Medlem

Matta laptops?

Jag är ute efter en relativt liten laptop, inte allt för dyr. 4-7000kr. Men alla bärbara datorer är så blanka och plastiga. Enda jag kunde hitta i detta nu var denna Compaq

Måste säga att jag tycker den ser riktigt bra ut, men vad klarar den av att göra? går ens att gå ut på internet med dessa billiga datorer?

Vet ni några andra bättre alternativ, som då gärna har matta datorer, åtminstone inte blanka.
Vill kunna använda internet/flash,HDvideo, lite lätt photoshop eventuellt.

Skulle kunna tänka mig en Ipad men vill inte köpa en gammal produkt och vänta på Ipad två som kommer under 2011, är tveksamt.

Vad tror ni om Sandy Bridge på bärbara, kommer dom datorerna lägga sig i samma prisnivå eller blir dom mycket dyrare (prestande per krona)?

Permalänk

Matt plast eller matt skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Matt plast eller matt skärm?

alltså matt plast

Permalänk
Medlem

Den du länkade var ju riktigt het, men prestandan var ju inte mycket att hurra för precis.

Jag har en Lenovo Thinkpad R61, typ 2-3 år gammal, matt i plasten, mycket snyggt. (Dock är thinkpad gjorda för att vara tåliga, med andra ord, tjock, tung..)

Kan inte bidra med annat mycket till denna tråden tyvärr.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Har för mig att någon av de billigare netbooksen i eee-serien var helmatt (skärm och chassi).

Acers travelmate serie och asus B-serie riktar in sig på buisness folk och borde vara matta. har du några andra krav, typ storlek, pris, prestanda, batteritid?