Permalänk
Medlem

AMD Phenom II 555 x2 3.2GHz BE

Tjenare jag köpte en AMD Phenom II 555 x2 3.2GHz nyligen och vill låsa upp de två extra kärnorna. Har kollat efter det på Youtube men har inte hittat någon riktigt bra förklarad video. De säger hur man ska göra när man har fått upp BIOS, men jag får inte upp just den rätta BIOS menyn. Har någon en aning vilka knappar jag ska trycka på och namnet på menyn? Har ett Gigabyte GA-880GMA-UD2H moderkort och tänkte om ni kanske hade något liknande och vet hur man ska göra? Moderkortet stöder upplåsning av kärnor. Vill se om det går att låsa upp prollen eller inte. Annars kanske jag väljer att sälja den istället Har tidigare inte låst upp processorer så en lite mer enkelformad förklaring steg för steg skulle passa bra Tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem

Advanced Clock Calibration ska vara på "Auto" eller "All Cores", men auto fungerade alla fall för mig och EC Firmware ska vara "Hybrid".

edit: skriv tillbaka om du har kunnat låsa upp för att det kunde vara intressant

Visa signatur

Surface Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Advanced Clock Calibration ska vara på "Auto" eller "All Cores", men auto fungerade alla fall för mig och EC Firmware ska vara "Hybrid".

edit: skriv tillbaka om du har kunnat låsa upp för att det kunde vara intressant

Okej jag ska försöka sen skriver jag om det gick eller ej

Permalänk
Medlem

Det är en bra guide, men han säger inte hur han får upp BIOS-menyn. Jag får upp menyn i början men den är bara där i några sekunder, och jag vet inte vilket alternativ som jag ska trycka på fortfarande. Jag vet att han har skrivit att man ska trycka på ACC men det finns inte i början av menyn -.-