Vart finner jag utbytes skärmar till laptops?

Permalänk
Medlem

Vart finner jag utbytes skärmar till laptops?

Har försökt fråga detta på forumet innan men utan något svar.
Det är nämligen så att någon på min skola knäckte min skärm till min Asus UL30VT för några veckor sedan.
Och jag är ute efter en "replacement screen" till den. Och har letat runt lite här och där, men de flesta ställen jag hittar återfinns i usa och det känns lite segt att beställa därifrån då skärmen är tunn som bara den och man vet ju hur det går när man beställer ömtåliga saker därifrån.
Någon som beställt endast en laptop skärm från något ställe på internet innan ? och isf vart?
Är väldigt tacksam för tips då jag är väldigt beroende av min laptop då jag är i skolan

mvh

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Säkerligen inga problem att beställa från USA, se till att det är försäkrat bara.

Men annars fanns ganska mycket från UK på ebay, t.ex:
13.3" LCD Screen for ASUS UL30 UL30a UL30a-A2 UL30Vt on eBay (end time 14-Jan-11 10:48:56 GMT)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

tack för tipset. Ska kolla lite på det ^^

Visa signatur

not so fast

Permalänk

skärm

Skrivet av Skjulet:

Har försökt fråga detta på forumet innan men utan något svar.
Det är nämligen så att någon på min skola knäckte min skärm till min Asus UL30VT för några veckor sedan.
Och jag är ute efter en "replacement screen" till den. Och har letat runt lite här och där, men de flesta ställen jag hittar återfinns i usa och det känns lite segt att beställa därifrån då skärmen är tunn som bara den och man vet ju hur det går när man beställer ömtåliga saker därifrån.
Någon som beställt endast en laptop skärm från något ställe på internet innan ? och isf vart?
Är väldigt tacksam för tips då jag är väldigt beroende av min laptop då jag är i skolan

mvh

Tjena!

Brukar själv leta skärmar på tradera och blocket, sist skulle jag ha fatt i skärm till acer extenza 5220 då orginalet var spräckt, slutade med att jag ropade in en hel men defekt burk där skärmen var ok. I övrigt var den strippad på det mesta. Gick på knappt 700:- med frakten.

P-V