Vart finner jag utbytes skärmar till laptops?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Dec 2005

Vart finner jag utbytes skärmar till laptops?

Har försökt fråga detta på forumet innan men utan något svar.
Det är nämligen så att någon på min skola knäckte min skärm till min Asus UL30VT för några veckor sedan.
Och jag är ute efter en "replacement screen" till den. Och har letat runt lite här och där, men de flesta ställen jag hittar återfinns i usa och det känns lite segt att beställa därifrån då skärmen är tunn som bara den och man vet ju hur det går när man beställer ömtåliga saker därifrån.
Någon som beställt endast en laptop skärm från något ställe på internet innan ? och isf vart?
Är väldigt tacksam för tips då jag är väldigt beroende av min laptop då jag är i skolan

mvh

not so fast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2003

Säkerligen inga problem att beställa från USA, se till att det är försäkrat bara.

Men annars fanns ganska mycket från UK på ebay, t.ex:
13.3" LCD Screen for ASUS UL30 UL30a UL30a-A2 UL30Vt on eBay (end time 14-Jan-11 10:48:56 GMT)

●/ - Intel® Core™ i5-2500K | ASRock Z68 Pro3-M | 8 GB DDR3 | Corsair FORCE GT 120 GB | 24" HP LP2465 S-PVA
/▌ - Lenovo Thinkpad x200s | Intel® Core™2Duo SL9400 | 12"@1440x900 pixels | 4 GB DDR3 | 1,47kg (med 6-cell)
/ \

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Dec 2005

tack för tipset. Ska kolla lite på det ^^

not so fast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010

skärm

Skrivet av Skjulet:

Har försökt fråga detta på forumet innan men utan något svar.
Det är nämligen så att någon på min skola knäckte min skärm till min Asus UL30VT för några veckor sedan.
Och jag är ute efter en "replacement screen" till den. Och har letat runt lite här och där, men de flesta ställen jag hittar återfinns i usa och det känns lite segt att beställa därifrån då skärmen är tunn som bara den och man vet ju hur det går när man beställer ömtåliga saker därifrån.
Någon som beställt endast en laptop skärm från något ställe på internet innan ? och isf vart?
Är väldigt tacksam för tips då jag är väldigt beroende av min laptop då jag är i skolan

mvh

Tjena!

Brukar själv leta skärmar på tradera och blocket, sist skulle jag ha fatt i skärm till acer extenza 5220 då orginalet var spräckt, slutade med att jag ropade in en hel men defekt burk där skärmen var ok. I övrigt var den strippad på det mesta. Gick på knappt 700:- med frakten.

P-V