Permalänk
Medlem

sleeve

jag ska köpa sleeve och sleeva mitt nätagg, min fråga är hur mycket sleeve det behövs? nätagget är ett corsair vx 450 +80 Mvh Lucas

Permalänk

inte för att vara petig eller så men har du sökt i forumet och kollat andra trådar hur mycket dom har köpt för att sleeva PSUs ? har nog sett ett par trådar om just folk som undrat hur mycke dom kan behöva men annars är det väll bara att mäta kablarna och sen addera ihop allt och beställa lite mer än vad du behövde så du har lite marginal för fel/misstag etc

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

nej jag tänkte inte på att söka på det men har kollat i lite trådar men inte hittat nått, ingår det krympslang eller måste man köpa till de?

Permalänk

vet inte de flesta har rekomenderat MDXPC tror jag någon tysk snubbe som gör sleeve slang tror du kanske måste beställa det extra men inte helt hundra

redigerade tyst till tysk snubbe börjar bli sent :P
Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Som nothingtoxic sa så är det enklast att du mäter kablarna du vill ha sleevade eller söker efter hur långa dom är om du inte har nätagget ute ur datorn för möjlighet att mäta dom. Sen är det bara att du adderar ihop alla tal du fått fram. Ett exempel är 24 pin ATX kabeln som består av 24 mindre kablar som på ditt agg är ca 56cm, vilket ger att du behöver 14 meter sleeve för hela 24pins kontakten. Sen är det bara att räkna ihop allt för dom kablarna som du vill sleeva, ta gärna lite extra så man har om man gör fel eller vill sleeva något mer.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

ok jag ska kolla runt lite och se om jag hittar hur långt man ska ha men annars får jag mäta kablarna, de borde ju stå på hemsidan om krympslang ingår:)

Permalänk

tror att det brukar det

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

ok ska kolla det:)

EDIT: Corsair VX450W Review - Page 1/5 | techPowerUp hittade hur långa kablarna var:)

Permalänk
Proffsmoddare

Jag köpte min sleeve på djungelapa.se - Djungelapa och är grymt nöjd med den.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

På MDPC-X ingår inte krympslang, på djungelapa.se ingår det. Och för att ingå i skaran så vill jag be dig att söka. Det finns en stoooor tråd om sleeve, och så finns djungelapa.se i forumet.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

ok men då köper jag nog sleeve på djungelapa.se

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lucas95:

ok men då köper jag nog sleeve på djungelapa.se

Bra val för den som inte gör ett "utställnings" bygge.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Bra val för den som inte gör ett "utställnings" bygge.

Jag skulle påstå att den funkar fint även i ett utställningsbygge Djungelapas nya sleeve är betydligt tätare och riktigt nice.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10627718']Jag skulle påstå att den funkar fint även i ett utställningsbygge Djungelapas nya sleeve är betydligt tätare och riktigt nice.

Det kan du ha rätt i.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS