Asus U31JG-RX039V VS Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n ??

Permalänk
Medlem

Asus U31JG-RX039V VS Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n ??

Hejsan pojkar!

Vilken av dessa två laptops skulle ni rekommendera?

Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n
Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
eller
Asus U31JG-RX039V
Asus U31JG-RX039V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Asusen har ju lite bättre processor.. Men hur är det med grafikkorten?
Vilket är bättre? Geforce GT 415m eller Radeon Mobility HD 5650?
Kommer inte spela så mycket spel, men HD-film och bildredigering kommer förekomma.

Kvalitén på grejorna? Acer lika bra som Asus el. vice versa?

Tack för svar!
PS: behöver dator snart. Kan inte vänta på Sandy Bridge el liknande.

Permalänk

HD 5650 är mycket bättre se länk: Mobile Graphics Cards - Benchmark List - Notebookcheck.net Tech

Vad gäller kvaliteten mellan datorerna är det svårt att säga. Acer är ju inte kända för att göra pålitliga datorer, men TimelineX verkar ha bättre kvalitet än aspireserien. Asusen har ungefär samma utseende och 2års garanti är ingen nackdel även om du kan reklamera problem i 3 år på båda.

För dina behov klarar du dig bra med 415M och optimus (automatisk växling av grafikkort) är en trevlig finess om du bitvis behöver prestandan men vill ha så mycket batteritid som möjligt.

Permalänk
Medlem

Ok tack för inputen! Jag får tänka på saken.

Permalänk
Avstängd

Tycker redan att det finns tillräckligt med frågor om just TIMELINE!

http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Permalänk

Relevant?

Skrivet av biffen_OC:

Tycker redan att det finns tillräckligt med frågor om just TIMELINE!

http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...

Nu känns det dock som att det är ganska lägligt att fråga hur den "tillräckligt förfrågade" serien står sig mot Asus nya serie. Asus serie har funnits en knapp månad och informationen som finns att tillgå kring den är begränsad. Likt TS är även jag intresserad av hur Asus:en står sig i konkurrensen och eftersom Timeline:n varit/är populär är den ett ypperligt jämförelseobjekt.

Om någon annan har input i TS fråga är det högst välkommet även från mitt håll!