Elektronisk förhandsinformation mottagen? kolliid

Permalänk
Medlem

Elektronisk förhandsinformation mottagen? kolliid

tja,
på mitt paket har det stått "Elektronisk förhandsinformation mottagen" i 24h nu. Vad betyder det? Har de ens skickat paketet eller vad? Vet att vissa leveranser kan ta under 24h och tycker det är konstigt att inget har hänt på ett dygn. Iofs är mitt paket en hel dator och tyngre ön vanliga om det spelar ngn roll.

Tacksam för svar

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

Betyder att de inte hämtat paketet hos företaget som ska skicka det än. Alternativt att företaget som ska skicka det inte lämnat in det på posten än.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Betyder att de inte hämtat paketet hos företaget som ska skicka det än. Alternativt att företaget som ska skicka det inte lämnat in det på posten än.

awwwwwwwwwwwwwwwwwwww. men hur lång tid brukar det ta?

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

Det kan hända att ditt paket gått iväg idag. posten är inte alltid så snabba på att uppdatera statusen.

Permalänk
Medlem

ok tack för svaren. Nu står det efter att den är sorterad i göteborg! hur lång tid tar det då ungeär tills den kommer till sthlm?

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

Troligen kan du hämta ut paketet imorgon, men med tanke på vädret och de problem så finns så kanske du får vänta tills på torsdag.

Permalänk
Medlem

21 dec kl 07:40 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
20 dec kl 20:16 Stockholm, Sorterad
20 dec kl 10:02 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Väntar också på lite grejer från Webhallen Är nog snön som gör att det går sakta...

EDIT: Alltså jag bor inte i Stockholm, paketet är inte framme här än.

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

21 dec kl 07:40 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
20 dec kl 20:16 Stockholm, Sorterad
20 dec kl 10:02 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Väntar också på lite grejer från Webhallen Är nog snön som gör att det går sakta...

EDIT: Alltså jag bor inte i Stockholm, paketet är inte framme här än.

Webhallen brukar ta en extra dag på sig jämfört med konkurrenterna så det är bara att ha tålamod

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av downhill:

Troligen kan du hämta ut paketet imorgon, men med tanke på vädret och de problem så finns så kanske du får vänta tills på torsdag.

ok najjzz, fyfan vad jag e taggad på ny dator!

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

21 dec kl 07:40 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
20 dec kl 20:16 Stockholm, Sorterad
20 dec kl 10:02 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Väntar också på lite grejer från Webhallen Är nog snön som gör att det går sakta...

EDIT: Alltså jag bor inte i Stockholm, paketet är inte framme här än.

men betyder inte att paketet är framme när det står att avisering har skickats till motagaren???

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Webhallen brukar ta en extra dag på sig jämfört med konkurrenterna så det är bara att ha tålamod

Skulle beställt från Inet :/

Tror ni jag får det innan julafton?

Skrivet av Solow:

men betyder inte att paketet är framme när det står att avisering har skickats till motagaren???

Nej, paketet ligger ju i Stockholm just nu och jag bor i Eskilstuna/Torshälla

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

ok, på mitt paket står detta: Status Transporteras
betyder detta att de transporterar paketet under natten eller är det bara för att de inte har något annat vettigt att skriva? För i såna fall är den ju framme på morgonen, jävligt nice start på jullovet

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solow:

ok, på mitt paket står detta: Status Transporteras
betyder detta att de transporterar paketet under natten eller är det bara för att de inte har något annat vettigt att skriva? För i såna fall är den ju framme på morgonen, jävligt nice start på jullovet

Datorn kan nog vara framme på morgonen

EDIT: Paketet framme?

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Datorn kan nog vara framme på morgonen

EDIT: Paketet framme?

Nu har den varit sorterad i sthlm i 6h. Och mitt postombud öppnade för nån timme sen så de får nu in den som en leverans idag

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

Mitt paketet har varit sorterat i Stockholm i 27 timmar just nu -.-

Sen nu såg jag att Webhallen hade extra pris på grejerna jag har köpt (I den där julkalendern...)

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Mitt paketet har varit sorterat i Stockholm i 27 timmar just nu -.-

Sen nu såg jag att Webhallen hade extra pris på grejerna jag har köpt (I den där julkalendern...)

satan va segt, prova kontakta Posten lr nåt

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solow:

satan va segt, prova kontakta Posten lr nåt

Det är ju snön som skapar problem, man får vänta helt enkelt

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Det är ju snön som skapar problem, man får vänta helt enkelt

synd, tror du jag blir drabbad av det som ändå bor i sthlm?

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

nu kom den om nån undra, från göteborg till sthlm på under 2 dar i snöovädret

god jul!

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

Hmmm, fick en avi i brevlådan, paketet var framme stod det. Drog till okq8 och skulle hämta ut det, det hade inte kommit än -.-

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Jag beställde en dator + byggnation från inet den 7:e med alla delar i lager och den har inte kommit fram än...

Dock har posten sorterat den rätt länge men seriöst står ju på hemsidan att om man beställer innan den 15:e med alla delar i lager så får man datorn innan jul.

Jag beställde den sjunde och är inte tomtefar snäll i år och ger mig den snart häver jag nog köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Jag beställde en dator + byggnation från inet den 7:e med alla delar i lager och den har inte kommit fram än...

Dock har posten sorterat den rätt länge men seriöst står ju på hemsidan att om man beställer innan den 15:e med alla delar i lager så får man datorn innan jul.

Jag beställde den sjunde och är inte tomtefar snäll i år och ger mig den snart häver jag nog köpet.

Ring Inet och säg att du ska ha halva priset om inte tomten kommer med den!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Hmmm, fick en avi i brevlådan, paketet var framme stod det. Drog till okq8 och skulle hämta ut det, det hade inte kommit än -.-

Brukar ofta stå en tid då paketet tidigast kan hämtas på avin.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Brukar ofta stå en tid då paketet tidigast kan hämtas på avin.

Har hämtat ut den och installerat Windows nu :=)

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Har hämtat ut den och installerat Windows nu :=)

nice, äntligen

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz