Firefox 4 når Beta 8

Permalänk
Melding Plague

Firefox 4 når Beta 8

Mozilla kämpar med att få ut den fjärde stora utgåvan av Firefox och släpper nu en ny betaversion, den åttonde i raden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har testat tidigare beta-versioner men kan inte påstå att man är imponerad, inte efter att man har börjat använda Google Chrome som primär webbläsare. Tror Mozilla kommer få det tufft 2011, ny webbläsare eller ej!

Permalänk

Äntligen! Fan va trött jag var på sjuan, att gå från sexan till sjuan var ett stort misstag. Nu kanske man slipper alla random krascher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Äntligen! Fan va trött jag var på sjuan, att gå från sexan till sjuan var ett stort misstag. Nu kanske man slipper alla random krascher.

Sjuan var ju sjukt mycket bättre än sexan. Snabbare och stabilare för mig...

Permalänk
Medlem

ogillar 4:an, tänker köra 3.6 så länge som möjligt

Permalänk
Medlem

WebGL är något som saknas i Opera. Men då kör man hellre Chrome än Firefox :/ Ser inga egentliga orsaker att köra Firefox 4. Hoppas dom gör en bättre webläsare med Firefox 5.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Sjuan var ju sjukt mycket bättre än sexan. Snabbare och stabilare för mig...

Samma här.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Har testat tidigare beta-versioner men kan inte påstå att man är imponerad, inte efter att man har börjat använda Google Chrome som primär webbläsare. Tror Mozilla kommer få det tufft 2011, ny webbläsare eller ej!

Själv tycker jag såhär:
- Gammal/långsam dator = Använd chrome
- Ny/snabb dator = Använd firefox

För mig är firefox mycket snabbare då jag använder många flikar, öppna många flikar på chrome tar tid tyvärr.
Snabb läsare men själv är jag helt klart för firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Själv tycker jag såhär:

För mig är firefox mycket snabbare då jag använder många flikar, öppna många flikar på chrome tar tid tyvärr.

chrome är bättre på att frigöra ram-minne efter att man stängt ner flikar. Pc för alla testade det, kommer inte ihåg vad firefox landade på. Så ditt resonemang stämmer nog, men att köra FF om man har en snabb dator är bara värt ifall man tycker FF är bättre än chrome.

Annars finner jag det lustigt hur FF börjar bli chrome i designen, fast det kan kanske vara tvärt om att FF började med flikar överst först?

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att byta från firefox till chome, av några anledningar.

1. Snabbheten, Firefox är sjukt seg i jämförelse och det spelar ingen roll vilken dator jag sitter på. Alltifrån den här gamla laptopen med en Celeron M 410 @ 1.46 GHz med 2.5GB ram eller min nya stationära med I7-860, 8GB Ram och SSD disk så är Chrome helt otroligt mycket snabbare på det mesta.

2. Synkningen. Det är helt jävla underbart att använda Chrome på olika datorer, bara att logga in så har jag ALLA inställningar och ALLA bokmärken precis så som jag vill ha dom.

3. PDF-strul. Det är ofta hela firefox hänger sig för mig när jag öppnar PDFer, även om jag mest skyller adobe för det så har jag ofta problem med pdfer och firefox i många olika datorer och olika PDF läsare installerade.

Men det finns saker jag inte gillar med Chrome och jag gillar alla möjligheter jag får av Firefox så jag vill helst inte byta.
Ser fram emot en skarp release av Firefox 4 och att den fixar dessa tre problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag funderar på att byta från firefox till chome, av några anledningar.

1. Snabbheten, Firefox är sjukt seg i jämförelse och det spelar ingen roll vilken dator jag sitter på. Alltifrån den här gamla laptopen med en Celeron M 410 @ 1.46 GHz med 2.5GB ram eller min nya stationära med I7-860, 8GB Ram och SSD disk så är Chrome helt otroligt mycket snabbare på det mesta.

2. Synkningen. Det är helt jävla underbart att använda Chrome på olika datorer, bara att logga in så har jag ALLA inställningar och ALLA bokmärken precis så som jag vill ha dom.

3. PDF-strul. Det är ofta hela firefox hänger sig för mig när jag öppnar PDFer, även om jag mest skyller adobe för det så har jag ofta problem med pdfer och firefox i många olika datorer och olika PDF läsare installerade.

Men det finns saker jag inte gillar med Chrome och jag gillar alla möjligheter jag får av Firefox så jag vill helst inte byta.
Ser fram emot en skarp release av Firefox 4 och att den fixar dessa tre problem.

Sync finns för firefox nu också och jag tycker sj det funkar bra.
Har varit lite skeptisk, det var väldig skillnad mellan 3,6/Chrome och 4a. Chrome och 4an är på...ett helt annat plan, men jag kan faktiskt inte hålla med om att Chrome är snabbare. Jag uppleter FF som snabbare faktiskt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

jag har nu testat chrome i några månader och jag tycker verkligen inte att det är bättre. den är inte snabbare, den är ostabil och sjukt seg ibland. Använder Firefox igen

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Själv tycker jag såhär:

Jag använder i och för sig en snabb dator, men jag gillar ändå Chrome mer!

Men jag håller med dig med flikarna. Det är helt värdelöst ifall du ska öppna ett par byggloggar samtidigt, går löjligt långtsamt ifall du inte låter varje ny länk du öppna ladda färdigt först...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

WebGL är något som saknas i Opera. Men då kör man hellre Chrome än Firefox :/ Ser inga egentliga orsaker att köra Firefox 4. Hoppas dom gör en bättre webläsare med Firefox 5.

NoScript, eod.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilroy:

Det är rätt uppfriskande att pdf-filer behandlas som vanliga sidor (att man till exempel kan söka normalt och att musgester fungerar).

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför de har den där fula oranga knappen i vänstra övre hörnet. Förstör hela UI:n.

Firefox är så 2009. Finns ingen som lever i nuet som har det längre och betan går segt när jag testar den.

Skönt att Chrome finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Sync finns för firefox nu också och jag tycker sj det funkar bra.
Har varit lite skeptisk, det var väldig skillnad mellan 3,6/Chrome och 4a. Chrome och 4an är på...ett helt annat plan, men jag kan faktiskt inte hålla med om att Chrome är snabbare. Jag uppleter FF som snabbare faktiskt

Jag har kollat på lite olika lösningar för sync i firefox men inte hittat någon som verkat funka så smidigt och bra som jag velat.
Finns ju add-on men det kommer inbyggt i fyran så jag hoppas det kommer funka minst lika bra som i Chrome då.

Och det handlar inte om att hålla med eller inte, Chrome ÄR snabbare på de ca 10 datorer jag provat med dom sakerna jag har provat att göra.
Om FF är snabbare på din dator med just det du gör så är det säkert så, det är lite olika beroende på vad man gör.

Permalänk

Jättetrevligt och så, men jag väntar på den stabila releasen innan jag överväger om jag ska byta tillbaka till Fx eller fortsätta med Chrome.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

Fattar inte varför de har den där fula oranga knappen i vänstra övre hörnet. Förstör hela UI:n.

Firefox är så 2009. Finns ingen som lever i nuet som har det längre och betan går segt när jag testar den.

Skönt att Chrome finns!

+1, knappen är gräslig

Permalänk
Medlem

Uppdateringen verkar inte officiell än, mitt Firefox tycker inte att det finns några uppdateringar och deras beta-sida har inte uppdaterats heller.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Uppdateringen verkar inte officiell än, mitt Firefox tycker inte att det finns några uppdateringar och deras beta-sida har inte uppdaterats heller.

Kanske för att du kör svenska versionen? Endast den engelska versionen som uppdaterats.

Tycker det är stor skillnad mot 3.6 och kan inte heller se några stora skillnader i prestanda mellan denna och chrome version 10

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

Skönt att Chrome finns!

Får man fråga vilken knapp du menar? Har inte någon sådan, om jag inte e riktigt pantad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZiNikor:

Får man fråga vilken knapp du menar? Har inte någon sådan, om jag inte e riktigt pantad

Jag chansar på firefox-menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ale2:

Skönt att Chrome finns!

Man kan ju fixa till det så att den inte stör lika mycket

Permalänk

Stör mig på att flikarna ligger ovanför adressfältret.. suck.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Instämmer med dig.
samt den orangea Firefox texten upp i hörnet är tvärful.

+ knappen har jag aldrig nyttjat, men den stör mig inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Vafan, är de inte klara snart? Vill ha en ordentlig release. Sitter på 3.6 tillsvidare.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Du kan byta plats på flikarna så dom hamnar under adressfältet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fire_Ice:

Samma här.

Stämmer inte alls. Jag fick en hel del flashspelarkrascher med sjuan. Får se vad 8:an går för annars går jag över till IE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Höger klicka bara på samma rad som tabbarna är och bocka av "Flikar högst upp"

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"