Permalänk

Datorbygge

Hej!

Jag har tänkt bygga min första dator och undrade om jag skulle kunna få lite tips om bra komponenter, har tänkt att datorn ska kosta runt omkring 8000kr. Jag kommer använda datorn till att spela för det mesta så det är nog det viktigaste. Har tänkt försöka fixa billigt/gratis operativsystem men tips om det skulle också vara positivt.

Tack för hjälpen på förhand!

Jens

Permalänk
Medlem

Kolla på det här! Du kan spara ~900kr om du byter ut Windows 7 mot Ubuntu eller liknande

Kundvagn - Inet.se

Visa signatur

Gigabyte GA-p55-ud3 | Intel i5 750 @ 3,00 gHz - stock cooler | XFX Radeon 5770 unclocked | A-Data 4 GB 1333MhZ |

Permalänk
Medlem

vänta på Sandy bridge istället? om du får tag på ett gratis operativsystem tycker jag du borde lägga pengarna på ett mer kraftfullt grafikkort (eller eventuellt ta ett billigare moderkort?). Fast gtx 460 är ju inte fy skam heller såklart

Visa signatur

CM 690 II | AMD Phenom II x4 965 @ 4.0 GHz BE | CM Hyper 212 plus | XFX Radeon HD 6870 OC | MSI 770-C45 AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) | Steelseries Siberia v2 | Steelseries Kinzu | Steelseries QCK musmatta | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | W7 Ultimate

Permalänk

sandy bridge?

Vad är sandy bridge?

Skrivet av jozzwe:

vänta på Sandy bridge istället? om du får tag på ett gratis operativsystem tycker jag du borde lägga pengarna på ett mer kraftfullt grafikkort (eller eventuellt ta ett billigare moderkort?). Fast gtx 460 är ju inte fy skam heller såklart

Permalänk

Min lista

Hej!

Här kommer min lista över datorkomponenter som jag har valt ut, säg gärna till om det finns något som kan förbättras (inom rimligt pris).

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H
Processor: AMD Phenom2 X6 1090T 3,2GHz BE
Internminne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 XMS3
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Dvd-läsare: Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM
Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Nätaggregat: Corsair TX 650W 80+
Chassi: vet inte

Skulle uppskatta tips om hur jag kan förbättra min lista.

Jens

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pistolmannen:

Vad är sandy bridge?

Det är Intels nya processorer som kommer i Januari.
Mycket information i Processorer / MB / Minne -> Intel forumet.

Permalänk
Hedersmedlem

Köprådstråd i moddforumet = brott mot §3.2
Flera inlägg efter varann s.k. bump = brott mot §4
Fråga om sandy bridge = brott mot §2
Ny tråd med fråga om ovanstående hopplock #10634289 = brott mot §3.3

* tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.