Söker 13-14´ med SSD för 8-9000kr

Permalänk
Medlem

Söker 13-14´ med SSD för 8-9000kr

Som rubriken säger så söker jag en laptop med skärmstorlek 13-14´ innehållande en SSD hårddisk. Storleken är inte vidare viktig, 128ggb hade varit trevligt men jag klarar mig absolut med 64ggb. Resten av hårdvarukomponenterna är relativt irrelevanta, så länge det är pålitliga delar från övre mellanklassegmentet så är detaljerna inte av betydelse. Optisk enhet är varken från eller till och alla moderna laptops har batteri nog för mig.

Har tittat lite på Prisjakt och hittar inte många intressanta som kommer förinstallerade med SSD, känns onödigt att först betala för en mekanisk som inte kommer användas. Men om jag ska behöva montera den själv så är det ok.

Laptopen ska köpas in i slutet av Januari och min budget tillåter mig att betala runt 8000-9000kr. Alla förslag tas tacksamt emot.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Du kan i princip dra av 2000kr från dina 9000, köpa en laptop och sen köpa en SSD. Det skulle jag göra i alla fall

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

precis, det går ju att använda den gamla hd:n i externt skal.

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

precis, det går ju att använda den gamla hd:n i externt skal.

eller skaffa en sån adapter så du kan montera en hd istället för en slim cd på laptopen och ha 2 hd's

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det låter faktiskt som det vettigaste alternativet, finns det inga datorer som passar så bygger jag den själv.

Bara det eviga valet mellan datorer nu, Acer TimelineX tycks ha bäst prestanda per krona men har läst en del som klagar på mindre detaljer som pekplattan och dåligt fungerade nätverkskort. Prestanda per krona är viktigt men viktigare är att ha en dator man inte irriterar sig på.