Söker bra speldator... hjääälp!

Permalänk
Medlem

Söker bra speldator... hjääälp!

Tjenare
Jag heter Jonas och är 17 år och jag skulle först köpa en stationär dator med budgeten 14000-16000 kr.
men eftersom jag ska åka och plugga hela trean i Nya Zeeland så bytte jag tankebanor och riktade in mig på en bärbar dator som jag kan ha med dit.
Jag kommer nog att använda min dator till både skola och till att spela på, fast mest spela på.
Just nu ha jag en värdelös stationär dator.

Har kollat runt lite och hittat dessa fyra ( jag suger på att veta vilka dator delar som är bäst)

Alienware datorn ser najs ut enligt min åsikt

HP Pavilion dv7-4180so 17,3-tums laptop med 1000GB hårddisk!

Produktinformation om den bärbara datorn Alienware M15x | Dell Sverige

Komplett.se - ASUS G73JW 17.3" HD+

Komplett.se - Acer Aspire 8943G 18,4" Full HD LED

Om ni har bättre förslag så kom gärna med dom, behöver all hjälp jag kan få, denna dator ska hålla länge och jag kommer antagligen att köpa fler spel än dom jag redan har (Starcraft II, Cod, Assasin Creed BH).

Färg spelar inte så stor roll, jag kommer nog att köpa både mus och tangentbord separat.

Permalänk
Medlem

MSI GX660R - Inet.se
Skulle nog jag kört
Lycka till med köpet!

Permalänk

ASUS g73 är den överlägset bästa för spel.

EDIT: Den som kempes rekommenderade är också mycket bra.

Permalänk
Medlem

Hittade denna också, vad är skillnaden mellan denna och den jag länkade?
ASUS G73JW-TZ130V - ONOFF

Permalänk
Medlem

Nu fick jag detta på privat meddelande. Är det nått?

Speldator
Hej,

Mitt namn är Ton och jag representerar PC-Konsulten.se här på forumet. Vi ger rådgivning till alla oavsett val av märke eller butik.

Vårt företag säljer datorer från märket Clevo. Det är ett prestigemärke som endast saluför high-end maskiner. Till skillnad från konventionella märken så kan vi erbjuda både skrädarsydda och bättre konfigurationer än konventionella märken.

Välkommen in på vår hemsida alternativt kontakta mig om du önskar rådgivning.

Jag går även att nå på live messenger: Ton_3448@hotmail.com

Mvh,
Ton
Stockholms PC-Konsulter
support@pc-konsulten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasRaa:

Nu fick jag detta på privat meddelande. Är det nått?

Speldator
Hej,

Mitt namn är Ton och jag representerar PC-Konsulten.se här på forumet. Vi ger rådgivning till alla oavsett val av märke eller butik.

Vårt företag säljer datorer från märket Clevo. Det är ett prestigemärke som endast saluför high-end maskiner. Till skillnad från konventionella märken så kan vi erbjuda både skrädarsydda och bättre konfigurationer än konventionella märken.

Välkommen in på vår hemsida alternativt kontakta mig om du önskar rådgivning.

Jag går även att nå på live messenger: Ton_3448@hotmail.com

Mvh,
Ton
Stockholms PC-Konsulter
support@pc-konsulten.se

Ingen erfarenhet av dem tyvärr.
MSI´s bärbara ska va dem bästa, men även den som KEMPE gick på är bra.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasRaa:

Hittade denna också, vad är skillnaden mellan denna och den jag länkade?
ASUS G73JW-TZ130V - ONOFF

Den senare har i7 prolle och mer RAM. Själv skulle jag valt Kempes laptop.
Edit: Företagets hemsida verkar iaf seriös. Titta på detta monster btw: X-2560
Den har desktop-komponenter (!)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smacked:

Den senare har i7 prolle och mer RAM. Själv skulle jag valt Kempes laptop.
Edit: Företagets hemsida verkar iaf seriös. Titta på detta monster btw: X-2560
Den har desktop-komponenter (!)

Stämmer att vi har desktop-komponenter på X-2560. Vi kan även ordna ett lägre pris på X-2048, den modell som kanske passar TS bäst, för Sweclockers medlemmar.

Om ni har frågor så går det bra att ställa dem i tråden eller kontakta mig.

I övrigt så är alla datorer som nämnts i tråden väldigt bra. Den största skillnaden mellan MSI-modellerna och Asus-modellerna, är att MSI ofta väljer att köra på stort lagringsutrymme och vanliga hårddiskar medan Asus väljer en hybriddisk.

Mvh,
Ton

Permalänk
Medlem

Haha man kan få 980X i den

Permalänk
Medlem

Så ni tycker alltså denna är given? MSI GX660R - Inet.se ( kempes förslag ) eller var det någon annan modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasRaa:

Så ni tycker alltså denna är given? MSI GX660R - Inet.se ( kempes förslag ) eller var det någon annan modell?

Jo, om du inte väljer att gå på någon av Tons datorer. Kan ju bli en riktigt trevlig deal om dessa dessutom blir rabatterade. Har inte tid att kolla huruvida de är prisvärd i nuläget dock, överlåter det till någon annan.
(Edit: Fet text för förtydligande)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med värmen när man spelar i en sån dator då? Processorn lär gå väldigt varm, och särskilt G-kortet.

Permalänk
Medlem

Men sluta ge så bizarrt subjektiva råd. "ASUS g73 är den överlägset bästa" , "MSI är den bästa". Gillar ni just de datorerna så förklara iaf varför annars tror han ju att det är vederlagt att just den dator ni rekommenderar är den bästa oavsett vad.

MSI GX660 är ett bra val
ASUS G73/G53 är bra val
Alienware 15x är ett bra val så länge som du inte uppgraderar den, Dell tar ordentliga överpriser på uppgraderingar.

Det finns flera firmor som säljer Clevobaserade datorer, jämför priserna på dessa med vad PC-konsulten tar så märker du nog om priset är vettigt eller ej. DevilTech - High Performance Systems - _Home# är ett exempel på en sådan. Finns även några amerikanska som senast jag tittade var klart billigast.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheep:

Det finns flera firmor som säljer Clevobaserade datorer, jämför priserna på dessa med vad PC-konsulten tar så märker du nog om priset är vettigt eller ej. DevilTech - High Performance Systems - _Home# är ett exempel på en sådan. Finns även några amerikanska som senast jag tittade var klart billigast.

Ja, det är klart, dem slipper ju moms.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheep:

MSI GX660 är ett bra val
ASUS G73/G53 är bra val
Alienware 15x är ett bra val så länge som du inte uppgraderar den, Dell tar ordentliga överpriser på uppgraderingar.

Asså detta förvirrar mig bara, vill gärna att ni ska hjälpa mig bestämma vilken som är den bästa, men detta är ju bara oklart..

EDIT: Jag skulle vilja ringa in X-2048 och kanske X-2560 tillsammans med de andra tre.
Skulle ni kunna komma överens om den datorn som är bäst och mest prisvärd. Även om ni vet någonstans där man kan få denna datorn billigare så vore det skit bra Tack på förhand

Permalänk
Skrivet av JonasRaa:

Asså detta förvirrar mig bara, vill gärna att ni ska hjälpa mig bestämma vilken som är den bästa, men detta är ju bara oklart..

ASUS G73 är bäst om du vill ha en 17" skärm, GX660 eller GX663 är bäst om du vill ha en med 15.6" skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

ASUS G73 är bäst om du vill ha en 17" skärm, GX660 eller GX663 är bäst om du vill ha en med 15.6" skärm.

+1

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

X-2048 och 2560 är datorer med dubbla grafikkort. Detta betyder att prestandan i spel är klart bättre än hos alla tänkbara konkurrerande modeller, bortsett från Alienwares dyrare konfigurationer.

De är alltså klart bättre än vad MSI och Asus kan hoppas prestera.

Skillnaden mellan X-2048 och X-2560 är att X-2560 använder komponenter för stationära datorer och därmed har en mycket starkare processor samt trekanalsminne.

För dig rekommenderar jag x-2048. Den är dock stor 18,4" vilket gör den lämplig som stationär ersätta samt till att se på film på bekostnad av mobilitet.

I övrigt så kommer nya bärbara modeller i mitten av januari så jag föreslår att du skjuter upp ditt köp tills vidare. Dessa bärbara bygger på Sandybridge samt har nya grafikkort ur 68XX-serien.

Skriver Ton till mig, vad tycker ni om detta, tror nog att inte så många ser denna tråden längre .. Så jag funderar på att göra en ny tråd med MSI, ASUS och dessa två som Ton vill sälja.