Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Vad betyder detta?

Tjenare, håller på att kolla på ett nytt moderkort till mitt uppgraderingspaket.
(Kommer troligen att bestå av Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC, AMD Phenom 2 x4 965, ModXStream-PRO 500w. RAM och moderkort är inte bestämt)

Hur som helst, mitt chassi är ett packard bell mATX, och eftersom jag har ett Gigabyte grafikkort kollade jag lite på Gigabytes moderkort.

Gigabyte GA-880GM-UD2H - Inet.se

Till frågan:
Om man scrollar ner lite står det "Grafikkort" och så står det ATI Radeon HD 4350 eller något sådant. Vad betyder det? Är det integrerat grafikkort eller?

PS. rekommendera gärna ett annat mATX moderkort som passar bra till mina komponenter, helst under tusenlappen
PS2. är det värt att köpa nytt chassi för att kunna ha ATX?

Tack på förhand!
/Gnawk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

Ja det är integrerat, skulle rekomendera att köpa ett nytt chassi tex. Cooler Master Elite 430 - Inet.se eller Silverstone PS05B Precision Svart - Inet.se är två allternativ under 500kr.

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2009

Fråga 1; ja det finns integrerat. Om du tittar på bilden där dem visar bakpanelen så ser du att det finns dvi/vga/hdmi utgång

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

är inga problem att sätta i ett vanligt grafikkort i morderkortet när dom har integrerade grafikkort så du vet, men du måste gå in i bios och stänga av det integrerade grafikkortet dock.

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Okej, men det känns väl lite ovärt att betala för ett integrerat grafikkort? Då kan man väl få ett bättre moderkort för samma pris, utan grafikkort?

Btw, om jag köper ett nytt chassi, är det någon som kan krångla/inte passa då? Inte superbra på det här så jag vill bara kolla, hehe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

nedå dimensionerna för dvd, hdd och nätagg m.m är standardmått i chassin.
får ju onekligen ett större utbud av moderkort att välja på med ett atx chasssi, satsa på nåt som har usb 3.0 och sata 6gb/s så det är framtidssäkert

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2009

mig veterligen är det snarare så att du måste betala mer för ett moderkort utan integrerad grafik. Anses nog som att folk som lägger så mycket pengar på sitt system tänker köpa bättre grafikkort än vad som existerar integrerat.

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

MSI 870A-G54 AM3 - Inet.se
bättre moderkort

usb 3.0
sata 6gb/s
crossfire m.m

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Land of Pirate
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Joelgbg:

bättre moderkort

usb 3.0
sata 6gb/s
crossfire m.m

Det kortet är mycket bra kan jag garantera. så vidare du inte fått en defekt
Värt varenda krona.

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 7 - Home Edition 64-bit, AMD FX-4350 4C 4.3Ghz AM3+, XFX Radeon HD7950 3072MB Dual Fan, Corsair 12GB DDR3 1333MHz, 5,7 TB HDD, Kingston SSD V300 120GB, MSI 970A-G46 SLI AM3+ (Military class), Cooler Master Storm Scout GamingCase, Corsair HX 750W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010

Om man jämför:
med
Asus M4N75TD - Inet.se

1. MSI-kortet har ju USB 3.0 och SATA 6, vilket jag egentligen inte riktigt vet vad det är.

2. ASUS har SLI istället för crossfire, och eftersom jag har ett GTX 460 är det ju en fördel. Dock är chansen att jag kör dubbla gtx460 kanske inte jättestor, vet inte när det kommer att bli nödvändigt?

3. ASUS har snabbare minneshastighet, men behövs det? Funderar kanske på att köpa 8 gig RAM till.

Tackar för svar