Ny laptop med ljusstark och bra skärm

Permalänk
Medlem

Ny laptop med ljusstark och bra skärm

Hej

Jag funderar på att byta upp mig till en ny bärbar som skall ha nvidiagrafik och hdmi utgång då ett av huvudanvändningsområdena kommer att vara uppspelande av HD film. Processorn skall vara av nån två kärnig intelmodell, tex T4500, i3 osv . Vilken spelar inte så stor roll då det mesta duger för mina behov. Grafikens spelprestanda är inte så heller så viktig så länge det stödjer hårdvaruacc av uppspelande av h264 osv.

Viktigt är dock att få bästa möjliga skärm som bör vara så ljusstark som möjligt.

Har just nu en Acer 17" med nå gammalt skräp ATI grafik i och bara VGA ut och skärmen på den känns lite mörk även i ljusaste läget vilket suger.

Har även två halvgamla HP laptops där den ena, NC8000 modellen är välldigt ljustark och fin och har även rätt bra betraktningsvinklar och den andra, NC6220 modellens skärm är precis som Acerdatorn lite halvdann och mörk.

Har tittat på några modeller på prisjakt och kommit fram till att prestandan i de alla duger bra för mina behov men hur bra skärmen är är svårt att hitta nån information om.

Så nu frågar jag här och hoppas nån här har lite koll på om dessa har ljus starka skärmar eller om nån har bättre skärm en de andra. Hur bra är LED skärmar, är alla LED skärmar kanske rätt ok?

Kanske ni har tips på nån annan som ni vet har bra skärm?!

Priset skall vara nånstans 4500-6000.

Packard Bell EasyNote TJ65-CU-666NC
Packard Bell EasyNote TJ65-CU-666NC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Lenovo G560 0679-4WG - 2,4GHz DC 4GB 500GB DVD±RW 15"
Lenovo G560 0679-4WG - 2,4GHz DC 4GB 500GB DVD±RW 15" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

MSI CX623-072NE
MSI CX623-072NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

den lenovo som du länkade är bäst av dom som du länkade då den har bäst hårdvara men också lika bra skärm som resten av dom. Jag skulle nog ta den

Permalänk
Medlem

Som sagt allas hårdvara duger vad det gäller cpu, gpu, ram, hdd osv. Det jag är mest fundersam på är hur skärmarna är, om alla dagens LED skärmar är bra jämfört med enklare bärbara med vanl LCD skärmar som typ den 17" Acer jag har. Ljus styrkan är viktigt.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Ljusstyrkan är i regel mycket bättre på LED-skärmar jämfört med äldre typer, men betraktningsvinkeln på nya budgetskärmar brukar vara riktigt riktigt dålig. Kolla om dina förslag har recenserats på Notebook Test, Laptop Test und News - Notebookcheck.com eller notebookreview.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Ljusstyrkan är i regel mycket bättre på LED-skärmar jämfört med äldre typer, men betraktningsvinkeln på nya budgetskärmar brukar vara riktigt riktigt dålig. Kolla om dina förslag har recenserats på Notebook Test, Laptop Test und News - Notebookcheck.com eller notebookreview.com.

Tack för länken, har kikat lite och skärmarna verkar ljusstarka nog men endel ngt ojämnt ljus och dåliga betraktningsvinklar...

Tips på en 5000-6000 kronors bärbar med dualcore cpu och nvidiagrafik och hdmi utgång som har en ljusstark och bra skärm mottages tacksamt.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |