Vantage: System Info scan failed. Cant run benchmark

Permalänk
Medlem

Vantage: System Info scan failed. Cant run benchmark

Tjena.

Jag skulle köpa ett nytt grafikkort, så jag kollade upp vad det fick i Vantage och ville jämföra med det jag hade själv.
Men när jag startade Vantage och tryckte på "Run Benchmark" så fick jag vänta en stund och sen kom de upp en ruta som sa: "System Info scan failed. Cant run benchmark"

Jag vet att jag har kört det förut med precis samma saker i datorn och det har fungerat.

Jag köpte grafikkortet i alla fall men det fungerar fortfarande inte.

Datorn:
i7 920
ASUS P6T Deluxe v2
2x 8800GTS 512 nu utbytta mot GTX 470
6GB OCZ Gold
Allt är överklockat (om nu det spelar någon roll).

Jag har testat olika drivrutiner till grafikkorten och avinstallerat vantage och installerat det igen.

Det blir samma sak med 3dmark 06, men den kan man starta utan system scan så den kan jag köra.
3Dmark 11 kraschar på grafiktest nr:4.

Hoppas någon har en lösning på det här.
Tack på förhand.
/Gidde

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem

vad har du för operativsystem?? om de är w7 så är ett råd att ta ut skivan från din cdenhet(om nu någon sitter i). hade samma problem, fram tills jag testade att öppna cdluckan, vipps..så funkade det.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av evulme:

vad har du för operativsystem?? om de är w7 så är ett råd att ta ut skivan från din cdenhet(om nu någon sitter i). hade samma problem, fram tills jag testade att öppna cdluckan, vipps..så funkade det.

Såg de i nån tråd när ja sökte runt på det här.
Men jag har ingen cd-läsare i datorn, så det kan det inte vara.

Edit:

WIHU!
Jag löste det!
Avinstallera 3Dmark 11, Vantage och Futuremark SystemInfo + CCleaner
Installera vantage igen och så fungerar det.

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Medlem

3dmark11 verkar sunka ihop alla de andra versionerna, inkl sej själv, väldigt ruttet... fixade problemet en gång, sedan patchade jag 3dm11 till senaste, samma skit igen, nu får det va!

Permalänk
Medlem

hah , satt och klurade på vad det var för fel med 3dmark 11 , tog ut crysis som jag hade i dvd läsarn efter evulme's inlägg och vips så funkade det.

ruskigt b

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

hah , satt och klurade på vad det var för fel med 3dmark 11 , tog ut crysis som jag hade i dvd läsarn efter evulme's inlägg och vips så funkade det.

ruskigt b

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Har fått samma jädra meddelande och jag har kört vantage innan med samma hårdvara. ska testa avinstallera 3dmark 11 och se om det funkar

Tog ut en skiva ur min läsare... sen funakde det ...

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

Fanns ganska många med det problemet oO
Tydligen löste det sig för dom flesta när dom uppdaterade SystemInfo.
Direktlänk: http://www.futuremark.com/download/files/Futuremark_SystemInf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Fanns ganska många med det problemet oO
Tydligen löste det sig för dom flesta när dom uppdaterade SystemInfo.
Direktlänk: http://www.futuremark.com/download/files/Futuremark_SystemInf...

det enda som fungerar för mej är att använda system info från vantage, direkt jag använder 11 eller senaste uppdateringen så lägger alla som använder systeminfo av...