Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2005

cpu 100% efter omstart

Hejsan vill bara be om ursäkt om nu denna tråd hamnar fel....

Efter de att min nya dator kraschat så sitter jag numer på min gamla dator med innehåll:
Amd 3500+
a8n-e mb
1gb ddr
radeon x800xt
raptor 150gb hdd där win xp är installerad. sedan en till 1tb hårddisk.

Nu till problemet.

Hela datorn har gått som på räls. Spelat de spelen jag gjorde tidigare utan problem. Finns egentligen inget att klaga på hur deb har varit , fram till inatt då...
Jag drog hem tcp optimizer och själva programmet är inget nytt för mig då jag använt de tidigare. Men de är just efter omstarten allt skiter sig. Datorn startas upp lika fort som vanligt till jag kommer in på skrivordet igen. Alla program startar upp som vanligt och jag märker knappt att nånting är fel föränn ZoneAlarm står och "laddar". Då ligger cpun på 100%. Efter en lång stund så lyckas jag stänga ner den. Men då är de alltid något annat som börjar att sluka min cpu. Tex när jag ska in på nätet så är de firefox.exe som tar över rollen och jag får inte ens upp sidan....

Jag har även nod32 installerad men jag menar, både zonealarm och nod har ju fungerat bra ihop fram till de att jag startade om datorn, så vet inte om de är någon konflikt mellan dem. Jag har även scannat datorn efter virus och o grejjs. Med nod, spybot s&d och adaware. Men datorn är "ren".

Jag har även kört ett program som ska optimera windows så efter de har flera tjänster avaktiverats och jag har inte haft nåt problem med det. Det har flytit på oerhört bra. Men de var när jag skulle göra en systemåterställning jag såg att den hade varit avaktiverad eller nåt. Så jag hade inget att backa tillbaka till...
kan inte heller avinstallera zoneA eller nod, ingen aning varför. Kommer fram felmeddelande om att de inte hittar nån fil blablabla

Så vad kan ha hänt? Är de något jag kan göra för att fixa detta problem eller luktar det en format C? Skulle hemst gärna undvika just de för att de är så jobbigt att fixa fram xp skiva av polare mm. Har ingen möjlighet att dra hem och bränna ut heller...

ajja nu har jag säkert missat nånting och tackar hjärtligt för de som vill och orkar hjälpa mig. Nu har allt säkert blivit grötigt och svårt och läsa men de är inte min starka sida.

mvh pulkan

Intel 2500K, 4 DDR 3, 2TB , ATI Radeon HD 6950.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
bollnäs
Registrerad
Jan 2005

Zone alarm samt nod32 låter som om jag är tillbaka till 2005, jag säger bara köp ny dator eller formatera om den