Permalänk
Avstängd

Ta bort HDD platserna?!

Hejsan!
Lånar brorsans konto då han ligger och sover.

Jo det jag undrar nu är, jag har ett Fractal Design R2 chassi.

Och vill ta bort HDD-racket, eller vad man säger.

Hur går man tillväga för det?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Det borde bara vara att borra ut nitarna som håller fast själva sidoplåtarna i HDD buren. Jag gjorde det på mitt Coller Master CM690 när jag ville ha mer plats. Det finns även en möjlighet att du bara kan skruva borde den, har sett det på en del chassin men tror inte eftersom R2'an inte är något High-End chassi. Men som sagt försök hitta nitarna som håller fast plåtarna, borde sitta minst 4st uppe vid 5,25" platserna och sen minst 4 stycken i botten.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Det borde bara vara att borra ut nitarna som håller fast själva sidoplåtarna i HDD buren. Jag gjorde det på mitt Coller Master CM690 när jag ville ha mer plats. Det finns även en möjlighet att du bara kan skruva borde den, har sett det på en del chassin men tror inte eftersom R2'an inte är något High-End chassi. Men som sagt försök hitta nitarna som håller fast plåtarna, borde sitta minst 4st uppe vid 5,25" platserna och sen minst 4 stycken i botten.

Mjo brukar bara vara att borra ur huvudet på nitarna, gjorde samma sak med mitt TT-shark.
Dock så kan en del chassin bli lite ostabila om man börjar plocka bort saker.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |