Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Mar 2009

ps3 media server

Fick ett ps3 igår och försöker få "PMS" att fungera,
PMS hittar inte ps3:t men har internet på de(trådlöst)
Måste ps3:t och datorn vara inkopplade i samma router?
min dator är inkopplad i modem/routern sedan har vi en annan router inkopplad i den som agerar som de trådlösa...

Kan det vara så att jag får införskaffa ett WLAN-kort ?

//Max

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2010

jag har min dator kopplad till en router som trådlöst är anslutet till mitt PS3. PMS har funkat alldeles utmärkt för mig. Kolla brandväggar osv. annars kan du testa att starta om processen och försöka igen. Det behöver jag göra ibland.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Mar 2009

Tack ska kolla det snarast!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

Problemet är den andra routern, nätverket skiljer sig åt emellan routrarna. Prova använda endast den trådlösa routern, skulle du behöva fler nätverksportar så behöver du en switch. Se också till att UPnP/DLNA är aktiverad.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone 6 64GB SG | iPad Air 32GB 3G/4G | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Asus PCE-AC68U | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av 037180:

Problemet är den andra routern, nätverket skiljer sig åt emellan routrarna. Prova använda endast den trådlösa routern, skulle du behöva fler nätverksportar så behöver du en switch. Se också till att UPnP/DLNA är aktiverad.

Ah förstog nästan det, tackar!