Lägga till kommentarsfunktion? Hur gör ni?

Permalänk
Musikälskare

Lägga till kommentarsfunktion? Hur gör ni?

Hejsan!

Kör för tillfället JS-Kit som kommentarsfunktion, men den är riktigt slö (20k+ rader kod ungefär)

Vad använder ni er av? Är ute efter något snabbt alternativ med någon form av moderatfunktion

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag skäms att säga det men jag brukar använda Comments - Facebook-utvecklare

Permalänk
Inaktiv

Du borde ta en titt på PHP och MySQL.
Skulle aldrig få för mig att använda Facebooks kommentar hittepå.

Permalänk
Musikälskare

Provade FB kommentarerna men de tog längre tid att ladda än JS-Kit

Har du nån tips havsmonstret på PHP MySql lösningar?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Inaktiv

Tänkte du skriva ett eget eller ta ett färdigt?
Här finns en liten guide för att skapa en gästbok, kan ju med lite kunskaper ändras om till ett kommentar system: YouTube - PHP Tutorials: Creating a Guestbook (Part 1)

Permalänk
Medlem

Discover your community - DISQUS är populär nuförtiden, lätt att peta in i princip vartsomhelst, annars baka in din sida i något CMS som tex WordPress, av dom 2 alternativen är nog disqus enklas för dig.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av JesperA:

Discover your community - DISQUS är populär nuförtiden, lätt att peta in i princip vartsomhelst, annars baka in din sida i något CMS som tex WordPress, av dom 2 alternativen är nog disqus enklas för dig.

Tack för tipset, har implementerat det nu

Du/Ni har inte fler förslag? Tar ändå en stund att få fram kommentar formuläret (en ikon som ladda sen synst det), jag vill att det ska gå direkt

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flashen:

Tack för tipset, har implementerat det nu

Du/Ni har inte fler förslag? Tar ändå en stund att få fram kommentar formuläret (en ikon som ladda sen synst det), jag vill att det ska gå direkt

Enkelt skriva ihop en kommentars funktion i php utan att behöva använda mysql och spara allt i en xml fil.

Dock kräver detta kunskaper i DOMDocument(); skulle förslags viss kombinera detta med xslt så har du snabbt en enkel och snygg gästbok. I värsta fall kan jag snabbt slänga ihop en kod åt dig som du kan leka runt med lite.