Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sunne
Registrerad
Sep 2010

Laptop för max 5000-6000?

Ännu en tråd om vilken laptop som ger mest för pengarna. Vill helst hamna under eller runt 5000 men kanske det ändå går att sträcka sig till 6000 men i så fall inte en spänn mer!

Jag har läst en del av de färskaste trådarna i forumet, men läget förändras ju dag för dag verkar det som.

Min grabb behöver en ny laptop. Han är ingen spelare, eller han kör i alla fall inte några krävande spel. Datorn ska användas som surfdator, ordbehandlare osv. Dessutom ska den funka bra för att se på film.

Önskemål finns om bra batteritid och stor hårddisk. Dessutom DVD-enhet.

Har bl a tittat på nedanstående alternativ. Är det någon av dem som är mer prisvärd än de andra? I så fall varför?

Finns det andra förslag just idag?

Tacksam för all hjälp han/vi kan få!

Komplett.se - Acer Aspire 5734Z 15.6" WXGA

Acer Aspire AS5551G-P324G64M

Komplett.se - Acer Aspire 5742G 15,6" HD LED

SAMSUNG R530 CDC 2.1 3GB/320 15.6" W7HP - En dator med prestanda för imorgon, med en prislapp från igår. - Produktinformation

Acer Aspire 5552G-N854G - Elgiganten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sunne
Registrerad
Sep 2010

Tydligen felformulerad frågeställning eftersom jag inte fått något svar...

En annan tolkning är ju att alla laptopparna är helt okej...

Om jag säger såhär i stället:

Är det någon av de jag länkade till som han definitivt inte bör köpa? Varför i så fall?

(Såg förresten att en av dem gått upp ett par tusen sen jag startade tråden...)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Dec 2007

den på siba har stor hårddisk och ett hyffsat grafikkort som gör att han kmr kunna spela lite så den hade jag nog tagit

Cpu : Intel i5 4670k Gpu : Gigabyte windforce gtx 770 2 gb Ram: 8 gb ddr 1333 mhz Moderkort : Msi z87-g43 Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...