Permalänk
Medlem

"Minuten" på SVT

Var det någon som såg på "Minuten" på annandagen? SVTs nya söndagsunderhållning. Det är en gameshow där de tävlande ska utföra tävlingar på en minut och vinna pengar.

Minuten | svt.se
Minuten (TV-program) - Wikipedia

Om ni såg det, vad tyckte ni?

Permalänk
Medlem

Tycker det sög hårt.
Som underhållning håller det inte.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är intressant att det verkar floppa så extremt i sverige. Jag jobbar på företaget som gjort all grafik (sjävl har jag huvudsakligen hållt på med "blueprintsen", eller "manualerna" som beksriver lekarna.), så jag har liksom varit med från första början för det här programmet. Sverige är 13e eller 14e landet eller något sånt som köper upp konceptet, och så vitt jag vet går serien bra i alla andra länder. Både USA och Tyskland är inne på säsong 2 (säker fler länder också, har inte koll på alla länder). Jag undrar vad sverige har gjort för fel egentligen. Det kanske helt enkelt är så att publiken i sverige inte tycker att det är kul.

Själv tycker jag att det är ett roligt koncept, och många av lekarna är faktiskt väldigt roliga att testa själv hemma. Många funkar ruggigt bra som dryckeslekar också, vilket jag tänker borde gör att det skulle kunna funka som ett bra förfest-program. Jag har sett ett par avsnitt av den amerikanska varianten, och den har funkat helt okej tycker jag, hade jag bott i USA hade jag lätt kunnat tänka mig att slötitta på det då och då.

Men ja, vi får se hur det går helt enkelt.

Permalänk

Jag skummade igenom det på svt play och insåg att jag var helt fel målgrupp. Hade detta program istället sänds runt '85 till '90 då jag bara satt med svt och inte hade sett liknande program, så hade jag gillat det. För mig så levererade programmet inget nytt och jag känner inget behov av att se det mer igen.

Nu har vi alla olika smaker, men det ovanför var min åsikt, vilken jag inte tror att jag är ensam om.

Sedan om programmet floppade eller ej vet jag inte, men den främsta målgruppen är nog knappast unga datornördar så en statistikundersökning här säger inte mycket. Lite som att göra en röstningspool här om den senaste Sex and the city filmen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Såg det ofrivilligt hemma hos svärföräldrar. Jag tyckte det var tråkigt och inget jag kommer se igen. Fanns ingenting med det som jag tyckte gav mig mersmak. Satt mest och tänkte "Tycker folk verkligen det här är bra?"

Visa signatur

"I thought I was someone else, Someone good."
μ, en åsikt i tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

...
Sedan om programmet floppade eller ej vet jag inte, men den främsta målgruppen är nog knappast unga datornördar så en statistikundersökning här säger inte mycket. Lite som att göra en röstningspool här om den senaste Sex and the city filmen.

Haha, helt sant. För min del spelar det ju inte någon direkt roll hur det går för programmet, jag har redan utfört mitt jobb. Var mest bara nyfiken på att se vad folk tycker. Sen skulle det ju givetvis vara kul om det går bra.

Permalänk
Avstängd

Segt, seegt och seeegt. Lägg därtill att det även är tråkigt och fjantigt. Kändes ångestfylld 80-talskväll över det hela. Lekprogram suger alltid nästan. Det här är i nivå med "hål i väggen" eller vad det hette. Jag är glad jag inte betalar någon licens iaf.

Hade de hunnit med 30 tävlingar på ett program så kanske jag orkat slötitta men allt känns bara som upprepningar mellan lekarna, och det är så drygt. Men är målgruppen förståndshandikappade så är allt förståeligt. Kanske kunde någom som Svullo fått liv på programmet.

Nästa storsatsning av SVT blir väl med två clowner som ska underhålla...

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)