Dokumentärer Irak/Afghanistan?

Permalänk
Medlem

Dokumentärer Irak/Afghanistan?

Efter att ha kikat på Armadillo och Restrepo så har jag fått ett sug efter lite dokumentärer. Någon som sitter på bra tips kanske? Ross Kemp i Afghanistan vet jag om, men vad finns det mer? Dokumentärer om andra krig som är på liknande sätt fungerar utmärkt det med.

Permalänk

Ross Kemp returns finns det också

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Ross Kemp returns finns det också

Det hade jag ingen koll på. Skall kika på det också. Tack!

Permalänk
Medlem

Det finns två bra BBC dokumentärer som heter Secret iraq 1 och 2. Mycket bra faktiskt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Secret iraq hade man missat.

Nu är dessa inga dokumentärer men två serier: Generation kill & Over there måste ni se:)

Permalänk
Medlem

Mjo. Generation Kill var riktigt bra enligt mig. Ray är ju förjävligt skön

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om denna film gjord som en dokumentär om en dokumentär filmare i afghanistan som är grymt sevärd. " Septem8er Tapes " http://www.imdb.com/video/screenplay/vi3699769625/

Permalänk
Medlem

Det gick en serie på SVT som följde danskar i deras förberedelse inför Afghanistan och även i landet. Kommer inte ihåg vad den hette bara.
Det var inte Armadillo ifall någon tror det.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Restrep är en rätt ny (2010).

Citat:

A year with one platoon in the deadliest valley in Afghanistan.

Fanns ett extra klipp på deras hemsida om Sal Giunta (han som ska få Medal of Honor, första levande mottagaren sen Vietnam) http://restrepothemovie.com/. Det hände samtidigt som filmarna var där.

Visa signatur

Permalänk

this is war

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Utlandsstyrkan.
Frontline Battle Machine Afghanistan.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

jag tog hem en 14gb samling av afghanistan dokumentärer de flesta som sagts var med i den den heter bara "afghanistan war documentaries" har ej sett allt men ross kemp in afghanistan, fredsstryrkan (svenska) samt några holländska har jag sett hittils..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf