Byta lampa i en Golf III, svårt?

Permalänk
Medlem

Byta lampa i en Golf III, svårt?

Lampan (den som ska lysa när man kör, back och blinkers fungerar) höger bak har slutat fungera, är det svårt att byta den själv? Nån som har koll, för jag har det då verkligen inte...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jimjavel:

Lampan (den som ska lysa när man kör, back och blinkers fungerar) höger bak har slutat fungera, är det svårt att byta den själv? Nån som har koll, för jag har det då verkligen inte...

Kolla i handsfacket där ligger oftas instruktionsboken och där står det även vilken sorts lampa du ska ha!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

nej det är lätt att byta, om det är bak så är det bara en plastbit som du skall lossa på baksidan av lyset, sedan är det bara att lokalisera rätt lampa.
fram så är det ett lock man skall skruva av, lite pillrigare eftersom det är ganska trångt men det är också lätt.

Permalänk

Borde sitta en liten plastlucka med nå clips eller liknande i bagageutrymmet.
Bakom den bör du ha dina lampor!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

Kolla i handsfacket där ligger oftas instruktionsboken och där står det även vilken sorts lampa du ska ha!

Har lyckats slarva bort instruktionsboken, får ta med lampan ner till macken och se om man kan lista ut nåt.

Skrivet av mattoys:

nej det är lätt att byta, om det är bak så är det bara en plastbit som du skall lossa på baksidan av lyset, sedan är det bara att lokalisera rätt lampa.
fram så är det ett lock man skall skruva av, lite pillrigare eftersom det är ganska trångt men det är också lätt.

Skrivet av sharkfinz:

Borde sitta en liten plastlucka med nå clips eller liknande i bagageutrymmet.
Bakom den bör du ha dina lampor!

Perfekt, tack båda två, ska försöka mig på detta nu, blir intressant...

Permalänk
Skrivet av jimjavel:

Har lyckats slarva bort instruktionsboken, får ta med lampan ner till macken och se om man kan lista ut nåt.

Perfekt, tack båda två, ska försöka mig på detta nu, blir intressant...

Det går säkert bra, det brukar stå på socklen vad det är för watt-tal

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Kan meddela att det var helt sjukt simpelt, hade kanske t.o.m. klarat det utan att fråga om råd om jag inte hade varit livrädd för att förstöra bilen ännu mer.
Men nu är det bytt och det lös när jag provade iallafall, så jag tror jag hittade rätt typ av lampa, tack för hjälpen!

Permalänk

Härligt!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Kan meddela att det var helt sjukt simpelt, hade kanske t.o.m. klarat det utan att fråga om råd om jag inte hade varit livrädd för att förstöra bilen ännu mer.
Men nu är det bytt och det lös när jag provade iallafall, så jag tror jag hittade rätt typ av lampa, tack för hjälpen!

Som jag brukar säga: Allt som krävs när man lagar bilar är lite tekniskt kunnande och extrem våld.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

Som jag brukar säga: Allt som krävs när man lagar bilar är lite tekniskt kunnande och extrem våld.

...och går det inte med våld, så använd mer våld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buckan:

...och går det inte med våld, så använd mer våld!

'

Och går det inte då, då går det sönder. Men då var det dålig kvalitet

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.