Hjälp vid köp av bärbar dator!

Permalänk
Medlem

Hjälp vid köp av bärbar dator!

Hej!
Är sugen på att köpa en bärbar dator. Jag ska ha datorn till skolarbete, se på film m.m. en arbetsdator helt enkelt. Hade tänkt mig en dator mellan 5-7000kr, jag har kollat på en ASUS A52JK-SX004V och är riktigt sugen. Är det någon som har erfarenhet av denna? batteritid m.m

Eller finns det någon mycket bättre i samma prisklass med bra prestanda och bra batteritid?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Rent pris/prestanda är det inte den optimala laptopen men funkar fint till dina behov.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjodden:

Rent pris/prestanda är det inte den optimala laptopen men funkar fint till dina behov.

Vilken skulle du rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Topboy:

Vilken skulle du rekommendera?

Nu är folk lite olika med vilka märken det ska vara (själv vill jag inte ens ta i en HP/Dell/Compack ). Tycker Packard Bell har några bra alternativ. Elgiganten har en drive nu på Packard Bell Easynote TK85-545 - Elgiganten som jag tycker verkar högst intressant. Tycker att ASUS och MSI generelt har högre priser på sina men vill man ha ett visst märke får plånboken lida ibland Inet erbjuder denna som borde duga Acer Aspire 5742 - Inet.se men jag tycker den är rätt ful och tråkig till utseendet.

EDIT: Finns även en hel djungel med olika tangentbord också som jag tycker är viktigt att undersöka vilken typ man trivs bäst med.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840