Blåskärm efter nya nvidia drivrutiner.

Permalänk

Blåskärm efter nya nvidia drivrutiner.

Hej,
Jag köpte en nya dator för inte så länge sen. Det är en "Packard Bell Easynote TJ65".
Jag har ett ganska störande problem med mitt grafikkort. Med drivrutinen jag nu har installerad, och som jag fick med när jag köpte datorn, så fungerar allt hur bra som helst. Men varje gång jag har uppdaterat mitt grafikkort med nya drivrutiner, så har jag fått blåskärm efteråt. Det är oftast när jag spelar spel. Om jag då tar bort den nya drivrutinen, och installerar in den gamla, så funkar allting igen.. jätte skumt..

Jag har mejlat Packard Bell, men de hjälpte inte till överhuvudtaget. Det är ganska störande att inte kunna uppdatera sitt grafikkort utan att få blåskärm!

Specifikation:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6600 @ 2.20GHz, 2194 MHz
Moderkortsnamn: Packard Bell SJV50MV
4gb ram mimme
Nvidia GT240M 1GB
Windows 7 64x

Vet någon vad det är för fel? Ska jag pröva att formatera om den? vad?

Permalänk

Bärbara datorer är lite speciella och leverantörerna har ibland egna lösningar för sina datorer.

Jag sökte på ditt mobila grafikchips och hamnade hos nVidia
först här... GeForce GT 240M
sedan här... Notebook Drivers
och här... NVIDIA Driver Download - Automatically Detect
...sedan har jag inget nVidia grafikkort så det vart stopp.

Packard Bell har själva endast en version av nVidia drivrutin för nedladdning.
Easynote EN-TJ65 VGA NVIDIA VGA Driver 8.16.11.8766 107.8 MB 2010/03/04
Support Download

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Tack så mycket för snabbt svar
Jag gick igenom dina länkar och det visade sig att jag redan har den senaste installerad?! Det är det givetvis inte eftersom jag har 195.62 (2010/03/04) medan den senaste är 260.99 (2010/10/25) NVIDIA DRIVERS 260.99 WHQL

Men jag kanske har den senaste om Packard Bell inte stödjer alla drivrutiner? vette katten...
Om det inte finns någon annan lösning så får jag överleva Tack!

Permalänk

Jag vet inte om din dator kanske ingår bland de undantagna i noten längst ner...

Citat:

Notebooks supporting Hybrid Power technology with Intel chipsets are not supported by this release.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA