Permalänk
Medlem

Hjälp med val av laptop

För ett par dagar sedan packade min stationära dator ihop och nu funderar jag på att köpa en laptop som ersättare. Datorn ska användas främst till spel som bland annat bad company2, diablo3 när det kommer och del bildhantering. Budget ligger på runt 11.000:-

Frågan är om det finns kraftfulla laptops i den prisklassen som inte ser ut som rymdskepp (ex. asus g73 eller msi gt660) Har ni några bra tips på en snygg dator med kräm i ?
Och som någon annan undrat här i forumet, hur ser läget ut med sandy bridge? (tänker på det integrerade grafikkortet).

titel
Permalänk

MSI GT660 GTX 285 - Inet.se

den är ju ganska hyffsad.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Good Luck!

Alltså för 11 papp lär du få en bärbar som fixar ganska många spel i dagens läge. Är ej insatt i HUR bra man kan köra spelen men för för elva papp kan man nog kräva lite! Köpte min stationära förra året för 5000 och det är inte ett "hemmabygge" utan av märket compaq och jag fixar bad company 2 och cod mw2 lagg fritt, så jag tror att för cirka 6 tusen till så får man en bra dator i alla fall, fast laptops är dyrare!

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Medlem

Om du redan nu går och tänker att du ska köpa en dator som ska passa Diablo3 får du nog tänka om. Det verkar inte som om Blizzard har tänkt att släppa det spelet än på ett tag, iaf inte under hela 2011, troligen inte första halvan av 2012 heller. Och då kan det ha hänt mycket inom datorvärlden, ingen vet vilken prestanda D3 kommer att kräva.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SKoS:

Och då kan det ha hänt mycket inom datorvärlden, ingen vet vilken prestanda D3 kommer att kräva.

Dom kör väl på med samma motto som dem alltid gjort, "alla ska med", så kraven kommer nog vara lika lågt satta som vanligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Aha trodde d3 kom nästa år.

Nu står det mellan N73JQ och G73JW.
N73JQ har i7, gt425, uppgraderingsmöjligheter på ram och snygg design
G73JW har i5 och gtx460m.
Vilken presterar bäst? Och vad är skillnaden på G73JW och G53JW?

Lite många frågor kanske men jag är helt grön på laptop fronten.

Permalänk
Medlem

Precis som Newklear säger kommer inte Diablo 3 vara särskilt krävande, liksom alla blizzards spel. Så det böhöver du inte oroa dig för!

Angående N73JQ och G73JW kommer den senare prestera bättre pga bättre grafikkort.

Skillnaden mellan G73JW och G53JW är skärmstorleken.