Betala på avbetalning, men måste man visa upp ID?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Maj 2009

Betala på avbetalning, men måste man visa upp ID?

Hej, är så att jag tänkt köpa en bärbar dator nu. Men så har jag tappat bort min legitimation. Och skulle gärna vilja köpa datorn imorn innan jag reser till sthlm så man har ngt att leka med.

Kan man göra så?

Samt, vilken dator rekommenderar ni för lite spelande typ nya spel men inte maxad grafik. Max 7k som ska läggas ut med en avbetalning. Måste vara en butik som finns i Malmö, dom får gärna kunna köra ut datorn oxå.

Tack för alla svar Mvh André

Intel 6700K @ 4,6 ( 1.370V) DDR4 2133Mhz 8GB KFA2 1070 Corsair RM850W Samsung M.2 850 500GB, Samsung 840 SSD 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Dassh:

Hej, är så att jag tänkt köpa en bärbar dator nu. Men så har jag tappat bort min legitimation. Och skulle gärna vilja köpa datorn imorn innan jag reser till sthlm så man har ngt att leka med.

Kan man göra så?

Samt, vilken dator rekommenderar ni för lite spelande typ nya spel men inte maxad grafik. Max 7k som ska läggas ut med en avbetalning. Måste vara en butik som finns i Malmö, dom får gärna kunna köra ut datorn oxå.

Tack för alla svar Mvh André

Går inte utan ID.

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götabro
Registrerad
Jul 2009

Tror du kan visa upp ett passport om du har ett sådant som är relativt nytt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

måste kunna styrka vem du är.

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Antar att du är myndig , annars funkar förälder som legitimerar sig. Om man är gift så funkar det att den man är gift med legitimerar sig, men sambo räcker inte. Så är det iaf i alla officiella sammanhang. I det här fallet så finns det inga juridiska krav på legitimering så det kan tex räcka med att du handlat där tidigare och de känner igen dig och minns ditt namn, typ... De är intresserade att sälja så fråga om det räcker att någon annan vidimerar att det är du.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av Whippoorwill:

Antar att du är myndig , annars funkar förälder som legitimerar sig. Om man är gift så funkar det att den man är gift med legitimerar sig, men sambo räcker inte. Så är det iaf i alla officiella sammanhang. I det här fallet så finns det inga juridiska krav på legitimering så det kan tex räcka med att du handlat där tidigare och de känner igen dig och minns ditt namn, typ... De är intresserade att sälja så fråga om det räcker att någon annan vidimerar att det är du.

Så du menar att om t.ex min farsa legitimerar sig så kan jag ta en avbetalning på mig?

Intel 6700K @ 4,6 ( 1.370V) DDR4 2133Mhz 8GB KFA2 1070 Corsair RM850W Samsung M.2 850 500GB, Samsung 840 SSD 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Dassh:

Så du menar att om t.ex min farsa legitimerar sig så kan jag ta en avbetalning på mig?

Jag menar att om butiken betraktar er som tillräckligt trovärdiga så finns det inget som hindrar dem från att göra det så jag kan tänka mig att de kan gå med på det även om de har rätt att neka. Det finns inget som tvingar dem att kräva legitimation överhuvudtaget.