Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2008

ASUS A42JA eller MSI

Tänkte ta och köpa en Asus laptop nu under "rean" har gått ner cirkus 1000kr i pris och ser prisvärd ut i mina ögon..

Var på min lokala onoff idag och dom sa att det skulle komma in några stycken imorgon så tänkte åka dit imorgon och slå till..

Men vad säger ni är det ett bra köp eller ska jag kolla någon annanstans efter en laptop ? Mitt mål är att kunna se 1080p med hdmi kabel till TVn samt kunna spela en del nyare spel så som Mafia 2, left for dead 2 och liknande inget direkt krav att det ska vara bästa grafiken men vill kunna spela utan att ha allt för låg FPS på mellan settings..

Är det något som kommer att gå med den här laptopen eller ska jag sikta in mig på denna MSI istället?

Asus: ASUS A42JA-VX068V i7 - ONOFF

MSI : MSI GT660-473NE Core i5 460M, 4GB, 500GB, 15.6 GTX285M - Overclockers - oc.nu

Prisvärda båda två ? vilken tycker ni jag ska ta? skiljer ju en del i pris dock har den ena bättre CPU den andra bättre GPU.. likvärdiga på alla andra sätt vad jag kan se. Men är kanske just GPU man ska kolla efter då man ska se HD film och spela spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2007

-