Permalänk

om du kollar på hörlurs kontakten ser du två olika kontaktytor som skiljs med nått svart gummimaterial. tänk dig att du lägger till ytterligare en enskild kontaktyta längst in på kontakten för mikrofonen. det är så headsets funkar för telefoner och dyl.

Permalänk

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bainshee:

Har liknande problem fortfarande..

Kom hem nu och tänkte streama ett avsnitt av en serie funkar fint..

Men pausar och går och hämtar ett glas vatten och kommer tillbaka då har datorn låst sig..

Tvingas starta om... Nu ser den dock ut att funka bra, kanske är något med drivrutinerna snarare än själva hårdvaran???

Upplevde samma problem med tuben som du beskriver men jag löste det enkelt genom något av följande (gjorde allt i samma vända utan att testa mellan uppdateringarna):
1) Tanka hem nya drivrutiner till graffekortet
2) Uppdatera Flash
3) Uppdatera Java

Sen dess har det funkat felfritt.

Avslutar med att säga att jag e sjukt nöjd med datorn!

Permalänk
Medlem

Även jag är hittills mycket nöjd med denna dator. Bara en grej som irriterar mig. Mikrofonen (eller min (o)kunskap om dess inställningar) är värdelös. Det låter ungefär som att jag talar i en burk och det är väldigt svårt för andra att höra vad jag säger.

Upplever någon annan samma sak eller vet hur jag kan rätta till det? Har testat att mixtra lite i Realtek HD-ljudkonfiguration men utan märkbar förbättring.