PLaystation 3 slim .MKV

Permalänk
Medlem

PLaystation 3 slim .MKV

Hej!

Nu har jag sökt någon timme, så jag tycker jag kan skapa en tråd.

funderar på att köpa en PS3 Slim 320Gb
ska använda den som mediacenter och spelmaskin
men jag hittar inte om den kan spela .mkv filer?

hur e det med sups idagens läge?

har hittat en massa gammla trådar att den inte kan det, men det är inte 2007 längre.
dagens mjukvara/hårdvara kanske är annorlunda?

MVH

Permalänk
Medlem

Nej, PS3 spelar inte .mkv-filer.
Det går tydligen att streama .mkv-filer med PS3 Media Server som du får lov att installera på datorn och sedan då som sagt streama över.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

.mkv filerna kan du muxa med ett program som heter mkv2vob och går då att spela native i ps3:an (så slipper du att ps3 Mediaserver transcodar filen)

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

.mkv filerna kan du muxa med ett program som heter mkv2vob och går då att spela native i ps3:an (så slipper du att ps3 Mediaserver transcodar filen)

Går att remuxa on the fly med ps3 media server med ungefär 95% av det som släpps för nedladdning. Transcoding behövs enbart när man vill ha subs och möjligtvis bättre möjligheter att hoppa i filmen.

Permalänk
Medlem

Kör PS3 och "PMS" installerat på min dator, fungerar utmärkt att streama 1080p, fungerar även bra o spola (kör kabel). Med wifi gick det sådär med spolningen men det gick att streama utan problem iallafall.