Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

PS3 överhettad

Heeej ! fick hem mitt Ps3 nu , Startar upp det och loggar in på PS3 store efter 4 min lyser det rött och står att det är överhettat men Konsolen är inte ens varm :S Vad är det för skit Någon som vet?

MVH
Erik

CPU: i5 3570k 3.8 Ghz Noctua U14S. RAM: 16GB. GPU: 390 nitro 8GB. Skärm ASUS VG248QE. LJUD Xonar stx. HDD Samsung 840 Pro 250.
Låda FD R5. PSU Corsair rmx750. OS Win 10 PRO 64.

Mouse Qpad 8k Keyboard qpad mk-85. Headset Qpad 90.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Vad menar du med "fick hem"? Betyder det att det är nytt som du nyss har köpt ska du returnera det direkt.
Betyder det att du haft den på lagning ska du returnera det direkt.

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

Haft det på lagning för att Optiska ingången var paj till ljud ... måste hänt nått på verkstaden , ska väl lämna in det igen så jävla drygt , Får nog inte spela GT5 på ett tag

CPU: i5 3570k 3.8 Ghz Noctua U14S. RAM: 16GB. GPU: 390 nitro 8GB. Skärm ASUS VG248QE. LJUD Xonar stx. HDD Samsung 840 Pro 250.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009

Låter som att det blivit något fel när den var inne på lagning..returera den!

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

Ja får inte ska Ps3 bli överhettat på 3 min glömt nå kylningsgrejs inne i konsol kanske? hehe jadu jävla drygt får vänta 3 veckor till nu :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

Fick ut ett nytt på garantin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2008

För dem med äldre ps3:or kan det vara bra att veta att kylpastan torkar ut, och behöver därför bytas till nåt bättre. Det är lika bra att göra det så fort garantin har gått ut! Gäller väl i första hand för "fat", vet inte hur det är med "slim". Det finns gott om "tutorials". Google är din vän!

Förvirrad...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans i Sverige
Registrerad
Feb 2004

Min fat ps3:a använder jag mycket och den har aldrig överhettats..
Den är tyst och fungerar som den ska, så finns ingen anledning att öppna den och sabba något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

sa jag också ända tills jag fick en blinkande gul lampa en dag, speciellt dom fat ps3 går sönder efter lång tid oftast när garantin precis gått ut.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

mitt är 6 veckor gammalt , Lämnade in den för optiska ingången gick sönder sen fick ja tillbaka det funkar i 3 min sen blinkar det och låter illa överhettad sen läser den inte skivor / b-ray heller Undrar vad dom gjort med mitt ps3 :/
ska in och få ett nytt idag iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Thxsen:

Min fat ps3:a använder jag mycket och den har aldrig överhettats..
Den är tyst och fungerar som den ska, så finns ingen anledning att öppna den och sabba något.

Dagens Top Gear top-tip: Googla "ps3 YLOD"!

Förvirrad...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Min har stått på 24/7 i flera veckor, sen jag fick GT5 faktiskt. En vanlig fat på 80Gb...

Det viktiga är väl att man inte stänger in den, utan låter den stå luftigt...

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

har haft min 60GB sen den släpptes och än idag fungerar den perfekt, som ovan sa, låt den stå "öppet" så ska de inte vara några problem

XB271HU|OLED55C7|Define C|Focus+ 850W|Crosshair VI Hero|Ryzen 1700X@3.9GHz|NH-D14|Flare X 16GB@3466MHz|GTX 1080Ti|960 PRO 1TB|WD Gold 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2008

Problemet är att du inte får någon förvarning, utan din ps3 som startade snällt igår, "blinkar gult" idag...

Personligen kommer jag byta kylpasta på min ps3 eftersom jag anser att finns en viss risk för överhettning, samtidigt som risken för att jag skulle fucka upp nåt, är obefintlig. Det är iofs en riskbedömmning, som man får göra efter sina egna förutsättningar.

(Men först måste jag göra "koppar-mod:en" på min Dell, eftersom det bara är en tidsfråga innan grafikchippet brinner upp igen...)

Förvirrad...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

citat "laga inget som är helt"..

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någonstans i Sverige
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av SS_Martha:

Dagens Top Gear top-tip: Googla "ps3 YLOD"!

Onödigt för mig att pilla på en fullt fungerande burk.
Jag har inget problem med ylod.
Om jag får problem, så kommer jag pilla på maskinen men inte så länge den fungerar utan problem.
Möjligt att jag kommer att få problem i framtiden, men den dagen den sorgen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

Håller med ovanstånde.

Det är en stor fördel för konsolen att du låter den stå på egna fötter. Detta då interiören av PS3 är lite unik förhållandevis till fläktarna.