Permalänk
Medlem

Cd...

Jag var hos min kusin och kopplade in en cd brännare på min kusins gamla 350 mhz härom dagen...då funka den, men när ja kom idag så ville hon även ha den gamla CD:n ikopplad....då koppla jag in den....men nu startar inte datorn, skärmen går inte i gång och ja kan ej trycka ut cd:n osv......Både led framme på burken lyser hela tiden....vad är det för fel ?

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA

Permalänk
Medlem

Du har förmodligen kopplat ide kabeln fel eller jumprat någon av cd enheterna fel. Jag tror mest på det sistnämnda. Kontrollera att om du sätter båda cd enheterna på samma kabel så ska den ena vara master och den andra slave. Sätter du den ena cd:n på samma kabel som hårddisken så ska cd:n vara slave och hårddisken master. Kontrollera sammtidigt att alla ide kontakter sitter i ordentligt. Glöm heller inte att dra ur elsladden till burken när du meckar i den!

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

tack....

Mjo jag har även fått lite annan info på andra vägnar oxxå...och det kan ju vara för 1:an på ide kabeln osv...att ja vänt dom fel osv.....fast det är inget med master o slave för ja koppla ur den ena cd:n och det uppstod samma fel......
Men om det skulle vara det så hade det ju inte varit nått problem att fixxa så.....men tack ändå!

Visa signatur

Asus X5DAB
Fujitsu-Siemens Amilo PA