Permalänk
Medlem

Final Fantasy 8

Goddag!

Har nyss startat upp FF8. Men förstod mig aldrig på Junktions riktigt. Såg på några videos där personen slog för 500 på låg level. Jag har läst på det om att man ska inte levla för mycket eftersom fienderna levlar som du. Men hur ska jag då öka min attack power?

Ska man bara springa runt och göra Draw på olika fiender och sen junktiona sig mer styrka?

mvh slach

Visa signatur

In the absence of light, Darkness prevails

Permalänk
Medlem
Skrivet av slachboy:

Goddag!

Har nyss startat upp FF8. Men förstod mig aldrig på Junktions riktigt. Såg på några videos där personen slog för 500 på låg level. Jag har läst på det om att man ska inte levla för mycket eftersom fienderna levlar som du. Men hur ska jag då öka min attack power?

Ska man bara springa runt och göra Draw på olika fiender och sen junktiona sig mer styrka?

mvh slach

Du ska använda "draw" så att du får 100 charges av mer eller mindre alla spells, sen junctiona dom för att få ut optimal effekt. Detta är tidskrävande och efterblivet tråkigt och sen när man har gjort det blir spelet pissenkelt och utmaningen försivnner, då är det som att sitta o titta på en extremt långtråkig film istället.

Permalänk

Även om det är rätt mycket jobb med att draw:a från fiender för att få upp skadan så tycker jag ff8 är riktigt trevligt, världen är tok nice! Storyn är överlag väldigt bra ocskå.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |